Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý velký kombík Peugeotu s kufrem větším než u Octavie koupíte jen dvouletý za cenu lepší Fabie
21.7.2023 | Petr Prokopec
Kupci ojetin v České republice mají v tomto rajónu jen jednu lásku, Škodu Octavia. To je ale voda na mlýn všem, kteří si dokážou uvědomit, že přes kvality škodovky umí v poměru výkonu a ceny nabídnout víc vozy jiných značek.
Třetí generace Škody Octavia vtrhla na evropské trhy v únoru roku 2013. Přesně o čtyři léta později jsme se dočkali faceliftovaného provedení, s nímž ovšem dorazila velká lavina kritiky. Stála za ní hlavně dvojitá světa na přídi, která veřejnost rozdělil na dva tábory. A ten, v němž najdeme odpůrce, se pozvolna rozrůstá s tím, kterak Octavia stárne. To vše zadělává na to, aby třetí generace Octavie byla v bazarech relativně dostupná, jenže není. Aura obcházející tento vůz v myslích Čechů drží ceny velmi vysoko, že lze za stejné sumy pomýšlet i na parametrově srovnatelný vůz o třídu výše.
Dnes se ale podržíme nižší střední třídy, kde lze levněji pořídit hned několik zajímavých alternativ, které vedle Octavie zapadají. Jedním z nich je Peugeot 308 druhé generace, který mezi nejpopulárnější ojetiny zdaleka nepatří a v souladu s tím jeho ceny klesají k zajímavějším hodnotám. A to přesto, že je k dispozici i jako kombík s ještě větším kufrem, než jaký nabídla Octavie III.
Také francouzský zástupce je k mání od roku 2013, přičemž o čtyři roky později byl rovněž modernizován. Pozornost tvůrců se pak rovněž zaměřila na příď, se světly si však značka hrála jen minimálně. Více se zaměřila na nárazník, kapotu a masku chladiče, kam dodala ikonické logo lva.
Peugeotu lze na rozdíl od Škody za facelift zatleskat, zvláště když kromě vizuálních změn došlo také na modernizaci techniky. Pod kapotou se totiž v roce 2017 vůbec poprvé objevil nový 1,5litrový turbodiesel, který svými 130 koňmi překonal i předchozí jedna-šestku. Neznamená to však, že byste objemnější motor, který byl k mání s 92 či 120 koňmi, měli zatracovat. Pohonná jednotka je totiž spolehlivá, na rozdíl od první generace Peugeotu 308, kdy jí nemile často odcházela turbodmychadla.
Pohonné jednotky od onoho roku 2017 plní emisní normu Euro 6d-TEMP, problémy byste s nimi tedy neměli mít ani v německých městech. O trochu jiné je to již v případě benzinových motorů, které trpí na úniky oleje. Stejný problém trápí také převodovky, kvůli čemuž byste u nich měli v případě koupě vždy trvat na testovací jízdě. A co více, po jejím absolvování si dejte načas a následně zkontrolujte prostor pod vozem - pokud tam spatříte loužičku, víte co dělat resp. nedělat.
Nejde o jediné potíže spojené s benzinovými jednotkami, jakkoli ty další se již týkají hlavně agregátů dostupných před zmiňovaným faceliftem. U jedna-dvojky i jedna-šestky je třeba počítat s rychleji odcházejícími bateriemi, stejně jako s vyšší spotřebou svíček a cívek. Celkově ale 308 SW nenaplňuje zkazky o nespolehlivých Francouzích, v tomto ohledu patří v rámci aktuálních statistik TÜV k průměru.
Nejzajímavější jsou ale na tomto autě ceny resp. poměr zmíněného vzhledem k nim. Ceny prvních použitelných kusů z počátku výroby startují okolo 110 tisíc korun, což je opravdu zajímavá cena. Za takovou ale dostanete jen kousky, které už nemusí mít velkou perspektivu, lepší je připravit si něco okolo 180 tisíc Kč na modernizované provedení. I to ale lákavá suma za 4 až 5 let starý vůz, který můžete mít i jako kombík s ještě delším rozvorem (2 730 vs. 2 620 mm) a vskutku obřím kufrem (660 litrů, Octavia 640).
Kolegové z Německa upozorňují, že jít lze i dál. Auto se vyrábělo až do roku 2021, takže na trhu ojetin jsou k dispozici i teprve dvouleté vozy. Ten jimi proklepnutý má na tachometru od roku 2021 obvyklých 33 612 km, přesto jeho cena klesla na 19 900 Eur, tedy asi 478 tisíc Kč. Na zánovní auto hezká cifra, za kterou u Škody koupíte leda novou Fabii v o trochu vyšší specifikaci nebo žádnou Octavii. Zakořeněná představa, že kompaktní Škoda je největší kombík své třídy za skvělé peníze, dostává zas jednou na frak...






Peugeot 308 SW je povedenou alternativou ke Škodě Octavia Combi, kterou dokonce přebíjí rozvorem i objemem zavazadelníku. Pozor je nicméně třeba dávat u francouzského vozu na přídi, zejména z benzinových motorů totiž teče olej. Stejně jako z převodovek. Ideální volbou je tedy dieselové provedení vyrobené po roku 2017. Foto: Peugeot
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před hodinouNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 4 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 5 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 7 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB