Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 | Petr Prokopec
Musí levné nutně znamenat špatné? Tohle auto ukazuje, že ne. Racionálně vzato má všechno, co dobré auto potřebuje, jen se prostě nesešlo s dobou. A tak po něm v bazarech pomalu neštěkne ani pes, i když se statisticky řadí mezi vůbec nejspolehlivější rodinné vozy.
Model C-Max už v nabídce Fordu nenajdete, stejně jako řada konkurentů se i tato automobilka na vozy kategorie MPV vykašlala a místo nich nabízí jen SUV. Je to škoda, neboť její empévéčka se od „zbytku stáda“ lišily hlavně tím, že dokázaly potěšit i nadšené řidiče. Stál za tím zejména podvozek první generace vycházející z modelu Focus. U té druhé pak Ford vedle pohlednějšího zevnějšku i přidal koně pod kapotou. Nebyl tedy problém sáhnout po 182 benzinových či 170 dieselových koních, což jsou cifry, které u podobně koncipovaného auta neurazí.
Na C-Max jsme si mohli obecně posvítit loni, kdy jsme zmínili, že u první generace je hlavním zdrojem problémů motor 1,6 TDCi, zatímco u té druhé je třeba dávat pozor na převodovky. Nyní nastal ideální čas se k MPV modrého oválu vrátit, neboť kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli exemplář z roku 2017. Jde tedy o faceliftované provedení druhé generace vozu, která dorazila nejen ve standardní formě, ale také jako o 14 centimetrů delší Grand C-Max. Toto provedení tedy mohlo hostit i třetí řadu sedadel, zrovna testovaný vůz jí ale vybaven nebyl.
To ovšem neznamená, že by se někdejší majitel nemohl těšit z prostoru navíc. V pětimístném provedení verze Grand má C-Max zavazadelník o objemu 600 až 1 867 litrů, což stačí nejen na převoz poloviny hračkářství - zvládne pobrat až 724 kilogramů nákladu. A pokud vám to nestačí, je možné připojit až 1,2tunový přívěs. To v případě kousku testovaného kolegy možné bylo, původní vlastník totiž sáhl po příplatkovém tažném zařízení. Na tom se pak sice objevuje rez, samotný vůz ale korozí netrpí.
Nač je nicméně třeba dávat pozor, to jsou ložiska přední nápravy. Kolegové dodávají, že jde o problém spojený hlavně s vozy soukromé klientely, která postupně začala zanedbávat pravidelný servis. Firemní auta jsou na tom mnohem lépe, na druhé straně u nich však musíte počítat se značným nájezdem. Ten má ostatně na kontě i testovaný exemplář, jenž za uplynulých šest let najel 161 461 km. Taková auta se dnes prodávají za ceny okolo 8 000 Eur, tedy asi 200 tisíc Kč. To je na takový kus auta v takovém stáří velmi, velmi přijatelná cena.
Dopřát si samozřejmě můžete i dražší exempláře s menším nájezdem a nakonec i stářím, vůz se vyráběl až do roku 2019. Pokud ale budete chtít co nejlevnější kousek, standardní provedení druhé a poslední generace můžete mít už od 50 tisíc Kč, i když u toho bude dieselový motor a nájezd kolem 200 tisíc km. A vozy staré maximálně 9 let pořád koupíte okolo 100 tisíc korun. To je vážně pakatel, zvlášť když uvážíme zmíněnou statistickou spolehlivosti C-Maxu.
Na výběr navíc vždy budete mít z dnešního pohledu kouzelné množství pohonných jednotek. Před atmosférickou jedna-šestkou ovšem kolegové varují, neboť jejích 85 koní na tak velký vůz zkrátka nestačí. Litrové turbo sice na tom je s dynamikou lépe, ovšem i přesto je tím pravým ideálem turbodiesel 1,5 TDCi se 120 koňmi. Asfalt totiž sice trhat nebude, ovšem průměru 5,7 l/100 km zvládnete dosáhnout i bez nutného sebezapření.
Pokud ovšem po této jednotce zasazené do kousku s větším množství najetých kilometrů sáhnete, velmi pravděpodobně se připravte na výměnu vstřikování a opravu systému EGR. Bez ohledu na jednotku je pak nepříjemným nešvarem možnost utržení dveřních pantů, často velmi tvrdé plasty v interiéru pak mohou nést podpis původních vlastníků. Na druhé straně ale aspoň nedrnčí. Volba je tedy na vás, není však až tak riskantní jako u mnohé konkurence, vzhledem k ceně rozhodně ne.



Grand C-Max toho pobere neskutečně moc, jeho schopnosti jsou však značnou prověrkou podvozku, u kterého přední náprava trpí na ložiska. Němci proto doporučují spíš bývalá firemní vozidla, jejichž servis byl příkladnější. Tak či onak můžete nakupovat levně, a přesto si skoro vymýšlet, aut i konkrétních verzí je k dispozici dost. Foto: Ford
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
dnes
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejnovější články
Kupec všech pěti novodobých McLarenů F1 zjistil, že mu čtyři budou stačit. Z ceny toho na prodej vám půjde hlava kolem
před 5 hodinami
Ford začal předělávat svá dealerství spíš na jídelny Ikey, asi tak chce dát zapomenout na mizérii svých aut
před 6 hodinami
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
před 8 hodinami
Než se u Jaguaru zbláznili, tohle byl jejich plán. Měli hotové jiné auto připravené na kdeco, prozradil tehdejší šéfdesignér
před 9 hodinami
Audi mění plány. Jeho poslední elektrické modely na některé trhy vůbec nedorazí, není o ně zájem
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
