Propadák mezi moderními SUV v bazarech nehledá skoro nikdo, po pár letech se prodává za zlomek původních cen

Pro tohle auto skutečně nemíří k prodejcům ojetin téměř nikdo, protože skoro nikdo ani neví, že se tu vůbec dalo koupit jako nové. Jenže dalo, s pár tisíci prodanými exempláři ročně opustilo evropské trhy v roce 2020 a dnes v bazarech má čím zaujmout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Propadák mezi moderními SUV v bazarech nehledá skoro nikdo, po pár letech se prodává za zlomek původních cen

5.9.2022 | Petr Prokopec

Propadák mezi moderními SUV v bazarech nehledá skoro nikdo, po pár letech se prodává za zlomek původních cen

/

Foto: Ford

Pro tohle auto skutečně nemíří k prodejcům ojetin téměř nikdo, protože skoro nikdo ani neví, že se tu vůbec dalo koupit jako nové. Jenže dalo, s pár tisíci prodanými exempláři ročně opustilo evropské trhy v roce 2020 a dnes v bazarech má čím zaujmout.

Pokud nepatříte mezi fanoušky modrého oválu, možná ani nevíte, že se do její evropské nabídky dostalo velké SUV Edge. To bylo na starém kontinentu k dispozici od roku 2016, o tři léta později nicméně automobilka vůz z některých zemí pro nezájem stáhla. Patřila mezi ně i Velká Británie, která je největším evropským trhem Fordu. To pochopitelně mělo vliv i na registrace, které nikdy nebyly z nejvyšších - auto u zákazníků propadlo a prodeje jen jednou překročily hranici 10 tisíc vozů ročně. A v roce 2020 činily už jen 3 698 aut. To je dnes na SUV zoufale málo, a tak na počátku roku 2021 automobilka exodus dokončila a vůz ze starého kontinentu stáhla zcela.

I když se tedy Edge stále vyrábí jako nový třeba pro USA, v Evropě si jej můžete pořídit už jen z druhé ruky. Pokud nevíte, o jaký vůz se jedná, cenou vás pozitivně nezaskočí - ceny prvních pojízdných exemplářů začínají okolo 450 tisíc Kč. Je nicméně třeba dodat, že toto SUV u nás startovalo na 1,5 milionu korun. A kdyby bylo k mání dnes, bude ještě o statisíce dražší. Pár let staré kousky s nižším nájezdem za ceny kolem půl milionu korun jsou tak rázem atraktivní nabídkou představující snadno méně než třetinu původní ceny.

Zaujmout dokáže i motory, k dispozici byl jen dvoulitrový turbodiesel. Pohonná jednotka byla totiž k dispozici s jedním či dvěma turby, načež produkovala 180 až 238 koní. Za zmíněné peníze přitom můžete pořídit i absolutní vrchol, a to dokonce s ucházejícím nájezdem a vyšší úrovní výbavy. Pokud ovšem motor spojíte s šestistupňovým automatem Powershift, nebude dynamika odpovídat očekávání - zvláště při rozjedu a v rámci pružného zrychlení se totiž dvouspojková převodovka chová, jako kdyby o dalším kroku teprve přemýšlela.

Kritiky si byl Ford vědomý, proto dvoulitrový turbodiesel později spojil s automatem osmistupňovým, jenž užívá hydrodynamický měnič točivého momentu. I přes tuto výměnu ale jeden nešvar zůstal, a to zvýšená spotřeba. Pokud nicméně uvažujete o 4,9metrovém SUV, jehož hmotnost se blíží dvěma tunám, pak jednoduše nemůžete předpokládat, že budete jezdit za hubičku. Platí to zvláště ve chvíli, kdy zavazadelník zatížíte až 606 kily a za vůz připojíte dvoutunový přívěs.

Co se problémů týče, momentálně není mnoho oblastí, na které je třeba upozornit - i když se u techniků TÜV neukazuje dost aut, aby se Edge mohl objevit v tradiční reportu, data z technických kontrol známa jsou. Pokud zůstanete u dieselu, můžete počítat s trvanlivým autem. A je to pravděpodobné, neboť šlo o jedinou oficiálně nabízenou jednotkou v Evropě. Ze Států k nám ale byly dovezena i benzinová provedení, která nejsou špatná (levně nabídnou třeba 280 koní benzinového 3,5 V6), je ale třeba důkladně prozkoumat historii vozu. Dle techniků u na starém kontinentu končí dost poškozených vozů či dokonce aut po záplavách.

Jinak se nicméně koroze s ohledem na nízký věk vozu obávat nemusíte, i když její příchod hrozí, a to u zadních dveří, neboť mezi nimi a prahy zůstává voda či bláto. V případě exemplářů s vysokým nájezdem je pak pro změnu třeba pamatovat na to, že Ford je mainstreamovou značkou. Ošuntělé tak může být čalounění, a v případě tělnatého předchozího majitele dost možná budete potřebovat zakoupit i celou novou sedačku.

Lze pak už jen dodat, že řada lidí si ještě stěžuje na poměrně mdlé řízení, za tím však již nestojí nekvalita, nýbrž nastavení z továrny. Suma sumárum se tak Edge jeví jako spolehlivý vůz, který je navíc k mání za velmi dobré peníze. V důsledku omezeného prodeje může být složitější najít ten správný exemplář odpovídající vašemu gustu, v Německu ale vidíme na prodej skoro 900 aut, u nás 30. Zase taková bída to tedy není.


Propadák mezi moderními SUV v bazarech nehledá skoro nikdo, po pár letech se prodává za zlomek původních cen - 1 - Ford Edge 2017 ojetina ilustracni foto 01Propadák mezi moderními SUV v bazarech nehledá skoro nikdo, po pár letech se prodává za zlomek původních cen - 2 - Ford Edge 2017 ojetina ilustracni foto 02Propadák mezi moderními SUV v bazarech nehledá skoro nikdo, po pár letech se prodává za zlomek původních cen - 3 - Ford Edge 2017 ojetina ilustracni foto 03
Ford Edge si moc slávy v Evropě neutse momentálně jeví jako spolehlivé SUV za dobré peníze, které navíc může pohánět opravdu výkonný diesel. Pozor si však dejte na převodovku Powershift, stejně jako může být značně opotřebený méně kvalitní interiér. Foto: Ford

Zdroj: TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše