Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Přehlížený francouzský soupeř Škody Octavia v bazarech láká nesrovnatelně nižšími cenami
30.3.2023 | Petr Prokopec
Pokud chcete něco jako Škodu Octavia, ale nemusí to být přímo Octavie, máte v bazarech na výběr z celkem široké palety alternativ, které zpravidla vyjdou citelně levněji. Peugeot 308 druhé generace patří mezi ně, při výběru je ale třeba zvolit ten správný kousek.
O francouzských vozech se traduje, že jsou nespolehlivá. Ne vždy ale mají tato slova oporu v realitě, na Peugeot 308 druhé generace vyráběné v letech 2013 až 2021 ale sedí. V německém TÜV Reportu totiž v kategorii dvou- a tříletých aut okupuje až ne zrovna lichotivé 112. místo z celkových 130. Opravdu tedy není mnoho horších aut, zvláště pokud stranou dáme rumunskou Dacii. V té chvíli nicméně budete s ještě větší nevraživostí koukat jak na BMW X5/X6 (126. příčka), tak na Škodu Superb (119. příčka).
Kritikou českého vozu se nicméně budeme zabývat někdy jindy. Dnes zůstaneme u toho francouzského, který je v prvních letech své služby spojován se 7,2procentní mírou poruchovosti. Čím starší pak hatchback či kombík jsou, tím více problémů budete muset řešit. Byť je třeba dodat, že u konkurence dochází na ještě horší vývoj. Ve finále je tedy vlastně lepší vsadit na dříve vyrobené kousky, neboť třeba u šesti- či sedmiletých aut již svítí pouze 15,1procentní poruchovost, která se již více blíží 13,6procentnímu průměru kategorie.
Jedna z nejvážnějších potíží je spojena s dieselovými motory a filtrem pevných částic. Peugeot doporučuje, aby majitelé alespoň jednou měsíčně vyrazili na dálnici, kde si střihnou alespoň půlhodinovou projížďku, jinak hrozí předčasné ucpání anti-emisního systému. U některých exemplářů se však i přesto objevila na palubní desce varovná kontrolka, kvůli které se vozy odmítly hnout z místa. Zapotřebí je kvůli tomu update řídicí jednotky, což ostatně platí také pro varování před selháním managementu motoru.
V případě samotných jednotek jsou problémy spojovány pouze s rozvodovými řemeny raných kousků. Kritika se spíše váže k převodovkám, kupodivu však těm manuálním, jež se zasekávají. Selhává pak rovněž i startér či řízení, stejně jako elektronická parkovací brzda. U vozů vyrobených do roku 2015 pak mohou vyvstat problémy se zadní nápravou indikované kovovým klepáním. Testovací jízda by tedy měla být povinností. Během ní pak zkontrolujte hlavně ovládání oken, jež může vést k nepříjemnému hvízdání.
U aut z roku 2015 navíc mohlo dojít na nenadálé otevření dveří, které Peugeot musel řešit s pomocí svolávací akce. K technikům pak musely i vozy postavené v listopadu 2017, neboť v případě nehody by u nich nedošlo na nafouknutí airbagů. Stejně tak bylo nutné přehrát software kousků, jež továrnu opustily mezi říjnem 2014 a březnem 2015, neboť u nich docházelo k přehřívání. Svolávacích akcí ale bylo daleko více, proto se ujistěte, že vámi zvolený kandidát má vše za sebou.
Problémů tedy není málo, ceny jsou ale lákavé. Rané exempláře totiž v bazarech startují pod 100 tisíci korunami, nutno však dodat, že s nemalým nájezdem na triku. Naši kolegové pak otestovali hatchback z roku 2020, jenž ujel pouze 13 900 km. Za sebou má zrovna servisní prohlídku, měl by tedy být v pořádku. Za 16 380 Eur (cca 387 tisíc Kč) je docela lákavou koupí tak nějak z podstaty, vybírat lze ale i z pořád málo jetých exemplářů za přibližně poloviční sumy. To už je lákavé velmi.






Peugeot 308 je k mání jako hatchback a kombi. To se vůči méně praktickému provedení liší rozvorem nataženým na 2 730 milimetrů a délkou 4 585 mm. Díky tomu varianta 308 SW zvládne pobrat stejných 610 litrů jako Škoda Octavia Combi, za kterou ovšem musíte dát mnohem víc peněz. Foto: Peugeot
Zdroj: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před hodinouSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva