Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Spousta lidí si při zavírání kufru zbytečně ničí auto jen kvůli své lenosti
15.8.2018 | Mirek Mazal
Že se něco tak základního jako zavírání kufru auta nedá dělat špatně? Možná to zrovna vy děláte tak, jak se má, budete ale spíše výjimkou - většina lidí si devastuje lak ignorací madel.
Je celkem jedno, jestli máte hatchback, kombík, sedan nebo SUV, skoro každé auto má zavazadlový prostor krytý víkem. Ten se nějakým způsobem otevírá a zavírá a pokud nemáte jeho elektrické ovládání, minimálně to druhé musíte dělat ručně. A pokud nejste výjimkou s citem pro všechno automobilové, pak to nejspíše děláte způsobem, kterým si svůj vůz zároveň ničíte.
Stačí se rozhlédnout kolem sebe nyní, v letních měsících, kdy je deště pomálu. Na kufrech většiny aut uvidíte otisky prstů, které nemají rozumný důvod tam být, pokud se do toho či onoho vozu marně nepokoušel dostat nějaký nešikovný lapka. Jsou způsobeny tím, že lidé nejsou s to „normálně” zavřít víko zavazadlového prostoru způsobem a místo používání vnitřních úchytů k tomu určených chytají víko kufru zvenčí, za lak.
Srdce nám jako nadšencům krvácí nejen v případě, kdy něco takového páchá necitlivý pasažér na našem vlastním autě, stačí to vidět někoho dělat se svým autem na parkovišti před obchodem. Je až tragikomické spatřit někoho zejména v dešti, kterak se marně pokouší víko kufru zvenčí zavřít, ruce mu po laku sjíždějí a někdy na konci způsobí i bolestivé (a pro dámy někdy i drahé) zvednutí nehtů. Takto trpí lidé, podobně ale trpí samo auto - na laku nejenže zůstanou špinavé otisky, pohybem po zaprášené karoserii vznikají nevratné škrábance, a to tím spíše, čím jsou nehty na rukou delší a počet prstýknů vyšší.
Můžete namítnout, že u některých aut zavírání víka kufru není snadné a budete mít pravdu. Sedany typicky mají automatické otevírání i bez elektronické výpomoci, takže zavřít je třeba odporem proti tomuto mechanismu. Kombíky mají někdy příliš svislé zádě, takže zvlášť v kombinaci se špatně dimenzovanými plynovými vzpěry víka „nepadají” dolů moc ochotně. Může to tak být, žádná z těchto příčin ale neznemožňuje víko otevírat zevnitř.
Už léta jsme nepoznali auto bez vnitřního madla, za které by nebylo možné víko zavazadelníku vzít a vhodně zvolenou silou jej jedním tahem citlivě zaklapnout. Může se to někdy nepovést, ale pořád je lepší udělat to takto napodruhé, než se rukama sápat po víku zvenčí, kde ruce prostě nemají co dělat - výsledek je neestetický a kdybyste si víko nechali po pár letech vrátit do původního stavu, uvidíte, že i drahý. A to ani nemluvíme o tom, že pak nastoupíte do auta se špinavýma rukama, což nemůže být příjemné ani vám, natož pak vnitřku vozu.
Když se vám tím nechce z jakéhokoli důvodu zaobírat, kupte si ono elektronické zavírání, automobilky jej dnes nabízí často i k sedanům. Jinak je sahání na víko zvenčí jen projevem lenosti, kterou nelze ničím rozumně omluvit. Když už pro nic jiného, zkuste prosím na víka kufru zvenčí nesahat kvůli nám, opravdu nám pohled na zbytečně poškozená auta trhá srdce...

Sahání na víko kufru zvenčí je jen zbytečnou devastací auta
Snad každý vůz má vnitřní madlo, s jehož pomocí to jde snad a bez ničení laku, stačí trocha cviku
Inspirace: Car Throttle
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva