Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku

Málokteré auto dokáže ohromit i po tolik letech provozu, tohle Audi ale patří mezi takové vozy. Jako nové vypadlo z nabídky pro nezájem, a tak ani ojeté netáhne davy. A právě to dává případě A4 Cabrio prostor k zajímavé koupi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku

25.5.2023 | Petr Prokopec

Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku

/

Foto: Audi

Málokteré auto dokáže ohromit i po tolik letech provozu, tohle Audi ale patří mezi takové vozy. Jako nové vypadlo z nabídky pro nezájem, a tak ani ojeté netáhne davy. A právě to dává případě A4 Cabrio prostor k zajímavé koupi.

V roce 2000 představilo Audi novou generaci svého stěžejního modelu A4. Ten byl znovu k mání jako sedan i kombík, dvě léta po debutu nicméně Němci přišli také s kabrioletem. Se čtyřdvířky však mělo dvoudvířko společné pouze venkovní zpětná zrcátka, jinak se lišilo každým panelem karoserie. O výrobu se pak ostatně nestarala ani továrna v Ingolstadtu, ani v Neckarsulmu, místo toho byla produkcí pověřena karosárna Karmann, která čtyřem kruhům pomáhala i s vývojem.

Pouhé dva roky po příchodu kabrioletu nicméně Němci vyrukovali s Audi A4 B7. Navzdory označení, jenž naznačovalo příchod nové generace, se nicméně jednalo pouze o výrazný facelift. To jen potvrzuje interní označení, neboť sedan a kombík byly spojeny s kódem 8H, zatímco kabrioletu zůstalo 8E. Automobilka pak zrevidovala hlavně řízení a geometrii podvozku, stejně jako přišla s modernějšími motory. Zvenčí pak variantu B7 prozrazovala hlavně nová větší maska chladiče.

Na toto provedení, konkrétně pak na kabriolet v červené barvě s šedým okenním rámem, si velmi dobře pamatuji. Když jsem měl totiž novinářský kousek zapůjčený na test, svezl jsem s ním jednoho svého kamaráda. A toho vůz oslovil natolik, že si jej následně koupil. Tehdy a vlastně i nyní neměl hluboko do kapsy, zvolit tedy mohl zcela nový vůz. Před pár lety jej pak sice prodal, ovšem jen proto, aby v garáži udělal místo novějšímu nástupci, který již dorazil s označením A5.

Oba modely bez střechy, tedy A4 i A5, již najdete jen v autobazarech. V případě druhého zmíněného si musíte připravit zhruba 200 tisíc korun, za což dostáváte modelový rok 2009 s vysokým nájezdem. A4 Cabriolet pak mívá na kontě ještě více kilometrů a pochopitelně i let, vše je ale vykompenzováno cenou. Ta u varianty B6 startuje na pouhých 30 tisících Kč, u verze B7 s větší maskou pak musíte sáhnout do kapsy pro dalších 20 tisíc Kč. Či pro větší sumu, pokud chcete zachovalejší vůz či výjimečnější verzi.

Nadmíru zajímavé je, že jakkoli výroba probíhala externě, kabriolet svou kvalitou překonává jak sedan, tak kombík. Jako nejčastější nedostatky jsou zmiňovány elektronika a ventilace. Před podpisem kupní smlouvy se proto důkladně přesvědčte, že veškeré ovládání funguje bez problémů a z klimatizace jde jak studený, tak i horký vzduch. Zároveň je třeba prověřit také plátěnou skládací střechu, ať se již jedná o voděodolnost, tak o její nasazení.

Je přitom třeba si uvědomit, že majitelé si kabriolety nepořizují proto, aby neustále jezdili s nataženou střechou. V důsledku toho je však interiér náchylnější k opotřebení. Čalounění, zvláště pak to kožené, tedy již může být vybledlejší a odřenější. A pokud se dosavadní vlastník či vlastníci řádně nevěnovali údržbě, pak mohly na frak dostat i mnohé plasty. Zdokumentovaná příkladná servisní historie je přitom důkazem, že na pochybení nedošlo.

Právě jeden takový exemplář proklepli kolegové z Auto Bildu. V inzerátu se píše, že majitel jej držel v garáži, kterou opouštěl pouze v létě. Vůz si nicméně koupil na začátku roku 2008. Za patnáct let pak najel 118 tisíc kilometrů, což je s ohledem na omezený provoz úctyhodné. Pohon dostal na starosti přeplňovaný dvoulitr s 200 koňmi, jejichž přenos na přední nápravu dostal na starosti šestistupňový manuál.

Vůz je přitom nabízen za 11 800 Eur (cca 280 tisíc korun). Ve srovnání s lácí zmíněnou v úvodu se již jedná o poněkud vyšší sumu, i přesto však lze hovořit o výhodné koupi. Však dostanete opravdu slušný, v bazarech přehlížený držák, se kterým v létě nikdy nebudete „out”. Však kabrioletů jezdí jako šafránu, tím spíše pak u nás.


Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku - 1 - Audi A4 Cabriolet 2006 ilustracni foto 01Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku - 2 - Audi A4 Cabriolet 2006 ilustracni foto 02Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku - 3 - Audi A4 Cabriolet 2006 ilustracni foto 03Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku - 4 - Audi A4 Cabriolet 2006 ilustracni foto 04Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku - 5 - Audi A4 Cabriolet 2006 ilustracni foto 05Stylové Audi na léto platí i roky po konci výroby za pořádný držák, ojeté ho koupíte za hubičku - 6 - Audi A4 Cabriolet 2006 ilustracni foto 06
A4 Cabriolet dorazilo v roce 2002, respektive o čtyři léta později v pohlednější a modernější verzi B7. Právě ta by měla být váš cíl, s výdrží totiž kromě atraktivního vzhledu pojí i nízkou cenu. Foto: Audi

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše