Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto je 10 nejbezpečnějších luxusních aut podle náročných amerických testů
3.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dražší „prémiová” auta jsou obecně bezpečnější, ale která z nich jsou úplně nejbezpečnější? Těchto deset luxusních vozů odolá autonehodám nejlépe.
Takzvaná prémiová auta jsou považována za bezpečnější, protože mají ve zvyku na trh přicházet s nejnovějšími technologiemi zmírňující vznik i následky nehody. Nejde jen o počet airbagů nebo pevný nárazník, ale čím dál častěji se inovují autonomní asistenti, kteří během jízdy monitorují okolí a předvídají za řidiče - například Mercedes třídy S sleduje i dění za vozem, upozorňuje příliš rychle se blížící řidiče a pokud „přestane věřit”, že za vámi jiné auto dobrzdí, připraví posádku na náraz zezadu. Tohle jsou věci, které by nehodám skutečně měly zabraňovat či jejich následky mírnit.
Jak ukázala analýza americké NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ve spolupráci s pojišťovacím ústavem pro bezpečnost silničního provozu (IIHS), luxusní auta jsou skutečně bezpečnější a lépe si vedou jak v klasických nárazových zkouškách, tak při testech oněch asistenčních systémů. I mezi nimi ale pochopitelně existují rozdíly.
Dnes vám ukážeme desítku těch, která sítem prošla s úplně nejlepšími výsledky. Zajímavá je i pro nás, neboť naprostou většinu těchto aut koupíte i zde a testy IIHS jsou náročnější, než ty evropské od EuroNCAP. O reálně bezpečnosti vozu tedy vypovídají lépe. Co tedy vybrat, pokud vám jde především o to dojet pokud možno ve zdraví? Kompletní desítka následuje a my jen dodáme, že seřazena je abecedně - všechny tyto vozy dostaly nejlepší možné hodnocení.
10 nejbezpečnějších luxusních vozů podle IIHS a NHTSA
1. Acura RLX
Začneme výhradně americkou Acurou RLX, která je ekvivalentem u nás kdysi též prodávané Hondy Legend. Velký sedan v nejnovějším provedení kromě dalších funkcí umí detekovat chodce a samovolně mu uhne z cesty. Automobilka se chlubí, že nikdo jiný na světě takovou technologii do svých vozů nemontuje. Revoluční zařízení čerpá data z kamery a senzorů na přední části. Acura si pochopitelně dobře vedla i v nárazových testech, bez toho tu žádný model uspět nemohl.



2. Audi A3
Audi do menší A3 standardně dodává varování proti přednímu nárazu s automatickým brzděním v nízkých rychlostech. Vysokorychlostní autonomní brzdění je volitelný systém, stejně jako celá řada špičkových technologií za účelem odvrácení nebezpečí. Z celého seznamu je A3 jediný zástupce kompaktních aut.
3. Audi A4
Abecední seznam přináší hned druhé Audi v pořadí. Větší A4 znovu uspokojila nároky komisařů NHTSA a IIHS, hodnocení je totožné jako pro A3, i novější a větší model prošel nárazovými zkouškami bez jediného většího problému. Základní verze bez příplatkových systému pak sama dobrzdí před překážkou, pro stejné chování ve vyšších rychlostech je opět nutné připlatit.
4. Genesis G80
Sedan dříve označovaný názvem Hyundai Genesis nejen získal pochvalu ve všech provedených nárazových zkouškách, ale místo na výsluní zajistila mimo jiné standardní výstraha před nárazem, systémem automatického brzdění ve všech režimech jízdy, hlídání mrtvého úhlu nebo udržování v jízdních pruzích.
5. Genesis G90
Dříve Hyundai Equus je dnes Genesis G90. Luxusní divize Hyundai boduje navzdory všem nepřejícím pochybovačům. Kvality ověřily úspěšně zvládnuté zkoušky IIHS, sortiment preventivních systému je totožný s menší řadou G80.
6. Lexus ES
Středně velký Lexus je dlouhodobě kvalitní volbou mezi spolehlivostí a bezpečností. Model ES 350 získal uznání při nárazových zkouškách a reputaci potvrdil přítomností elektronických asistentů. Samozřejmostí je samočinné brzdění anebo udržování v jízdním pruhu. Vyšší specifikace umí hlídat prostor za vozem.
7. Lexus IS
Bojovník proti převaze BMW 3 vyniká přítomností široké palety funkcí proti nehodě. Lexus drží krok se všemi a sám začne v nouzi brzdit s doprovodem výstražného signálu, postará se o udržení auta mezi bílými lajnami a samozřejmě pohlídá mrtvé úhly. Některé funkce vychází levněji než u konkurenčního BMW pomalu končící generace F30, které v tomto hodnocení chybí.
8. Mercedes-Benz třídy E
Elegantní třída E obdržela nejvyšší hodnocení při nárazových zkouškách a je dodávána standardně s výstražnými systémy proti nepředvídatelným situacím. Mercedes je v čele vývoje nových prvků výbavy a dohled nad klidným průběhem cesty má vymodelovaný téměř k dokonalosti.
9. Volvo S60
Nebyl by to správný seznam bezpečných vozidel, kdyby chybělo Volvo. Loučící se model S60 je sportovnější sedan než by se dalo od Švédů očekávat, ale přesto si zachovává pověst nejbezpečnější značky se špičkovými hodnotami od IIHS a NHTSA doplněné o široký sortiment nejnovějších bezpečnostních opatření. Kamery a radary drží ochrannou ruku nad kolizí s lidmi či zvířaty kdekoliv a kdykoliv.
10. Volvo V60
Také od S60 odvozené kombi V60 splnilo všechny nezbytné nárazové testy, základní verze je pokaždé vybavena jak jinak než systémem automatického brzdění v nižší rychlosti, hlídáním jízdního pruhu, ikonou překážky v mrtvém bodu či hlídáním prostoru za automobilem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 43 minutamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 2 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 3 hodinamiFord zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva