Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025 | Petr Prokopec
Máte pocit, že když je něco žádané, tak je to velmi pravděpodobně dobré a má smysl o to také stát? To máte pravdu, problém je ale v tom, že ojetiny, o které stojí kdekdo, jsou také patřičně drahé. Lepší tak bude sáhnout po přehlíženém modelu, koupit můžete podobně dobře, a přesto levněji.
V Německu jsou po loňském drastickém propadu prodejů znovu víc v kursu elektromobily, která získávají vyšší podíl na trhu na úkor spalovacích modelů. Není to žádné drama, elektrické vozy mají pořád jen 16,8procentní podíl na veškerém odbytu, což je k míře jejich protežování na evropské i lokální úrovni málo. Naopak čistě spalovací vozy pořád drží víc jak 40 procent podílu na trhu, i když jsou ostrakizovány, kudy jezdí.
I tak je trend jasný, je ovšem třeba si uvědomit, že neodráží skutečný zájem lidí, zejména pak privátních zákazníků. Ti se totiž na celkových registracích podílí pouze z jedné třetiny. Za zbytkem prodejů již stojí firmy, které se často musí držet různých ESG schémat nebo využívají snazší či rychlejší nákladovatelnosti elektrických vozů - rozsah umělých zvýhodnění, který jim byl snesen k nohám, je skoro nekonečný. A pochopitelně se i nabídka výrobců pod tlakem rozličných přerozdělovacích mechanismů mění směrem k nechtěnému, ale spousta lidí prostě vezme, co se nabízí.
Statistiky křiví také hybridizace, znovu umělý trend nereflektující hon za reálnou efektivitou, kdy jsou fakticky stále spalovací modely označovány jako něco specifického. A také tyto vozy - ať už dobíjecí (10,5 procenta) nebo ne (29,5 procenta) celkově tvoří 40 procent trhu. Suma sumárum to znamená, že spalovací motory nadále pohání víc jak čtyři pětiny všech aut, která byla v březnu v Německu prodána. Po letech manipulace všeho myslitelného ve prospěch elektrických vozů to lze stěží vnímat jako úspěch těchto snah.
Ale to jsou nové vozy. Společnost Autoscout24 nyní z popudů kolegů z Focusu zdokumentovala situaci na trhu s ojetinami, kde již firmy hrají druhé housle, místo toho jde o doménu privátní klientely. Dané výsledky tak mnohem lépe reflektují, po čem Němci skutečně touží. Asi proto nepřekvapí, že mezi desítkou nejžádanějších ojetin nenajdete jediný elektromobil, přičemž minimální je přítomnost hybridů, kupř. zástupci Toyoty ve výběru zcela chybí. Pohled na průměrný věk pak jen potvrzuje, že Němci hledají hlavně ty vozy, které byly vyrobeny ještě v době, kdy jste si pohon mohli relativně svobodně vybrat.
Co ovšem již zaskočit může, to jsou průměrné ceny, zvláště ve spojení s oním průměrným stářím a rovněž průměrným nájezdem. Třeba ojetý Volkswagen Golf se tak v průměru prodává za 19 tisíc Eur, tedy za nějakých 477 tisíc korun. Na kontě pak má průměrné 8leté stáří a nájezd takřka 80 tisíc kilometrů. Přitom ještě před několika málo lety jste za tytéž peníze dostali zcela nový vůz. Spřízněné Audi A3 je pak na tom v rámci věku a nájezdu podobně, zaplatit za něj ale v průměru musíte přes 22 tisíc Eur, čili více než 552 tisíc korun.
Žebříček deseti nejžádanějších ojetin tak svým způsobem lze brát jako příručku, jakým vozům z druhé ruky se vyhnout, neboť jejich ceny jsou relativně vysoké. Na druhou stran koupíte vesměs dobře, se všemi vozy z přehledu máme své zkušenosti a vysloveně negativně se nestavíme k jedinému.
10 nejžádanějších ojetých aut v Německu v roce 2025
(název modelu - průměrná cena - průměrné stáří - průměrný nájezd)
1. VW Golf - 19 032 Eur - 8 let - 79 460 km
2. Opel Corsa - 13 270 Eur - 6 let - 53 265 km
3. VW Polo - 14 792 Eur - 7 let - 66 477 km
4. Ford Focus - 17 765 Eur - 6 let - 66 566 km
5. Opel Astra - 14 763 Eur - 8 let - 76 012 km
6. Mercedes-Benz C180 - 19 498 Eur - 11 let - 106 163 km
7. Audi A3 - 22 263 Eur - 7 let - 77 059 km
8. Audi A4 - 28 805 Eur - 6 let - 69 933 km
9. VW Tiguan - 28 952 Eur - 5 let - 57 151 km
10. Ford Fiesta - 11 376 Eur - 8 let - 76 795 km



Mezi novými vozy sice Golf již jedničkou není, v případě ojetin ale dál táhne nejvíc. Až tak moc to nepřekvapí, neboť sedmá generace byla vrcholem v rámci kvality i jakési uživatelské přívětivost. Odpovídají tomu poměrně vysoké ceny i přes vyšší průměrné stáří a nájezd. Foto: Volkswagen
Zdroj: Focus
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha