Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Už první STK neprojde každá čtvrtá Tesla, hlásí z Dánska. Šok? Spíš další potvrzení dávno zřejmého
10.3.2025 | Petr Prokopec
Jedna z oblíbených pohádek o elektromobilech tvrdí, jak jsou téměř bezúdržbové, skoro dokonale spolehlivé a trvanlivé. Je čas zas jednou pohlédnout pravdě do očí - s realitou tato slova nemají společného vůbec nic, ani v Dánsku.
Na elektromobily je nahlíženo pomalu jako na boží dar. V „písmě svatém” se tedy potenciální zájemci dočtou, že na rozdíl od spalovacích aut vyžaduje vůz s bateriovým pohonem ke svému fungování méně komponentů, které nejsou vystavovány takové zátěži. Výsledkem má být téměř bezúdržbový provoz a navzdory tomu spolehlivé fungování po mnoho let. Jenže příběhy skutečných majitelů vykreslují docela jiný obrázek, který si výrobci za rámeček dát nemohou.
Středobodem většiny „hororů“ byla Tesla, z velké části jistě i proto, že její elektromobily jsou daleko nejrozšířenější. Zčásti však také z toho důvodu, že Elon Musk je mistr efektivity a ta si obvykle netyká s vysokou kvalitou. Vozy této značky jsou proto často spojovány s historkami, které v se souvislosti jinými značkami netradují. Anebo jste snad třeba u Volkswagenu, Hyundai nebo Toyoty zažili, aby jejich autům padaly nárazníky jen proto, že prší? U Tesly šlo ale svého času o běžnou věc.
S tímto nešvarem byl přitom spojován Model 3, a právě tomu dnes trochu poklepeme na zoubek. Jak totiž podle kolegů z Carscoops informuje Dánská federace motoristů FDM, loni technici skandinávské obdoby českých STK prověřovali 4 668 kusů elektrického sedanu modelového roku 2020. Hned 1 051 kusů neboli 23 procent aut ovšem sítem neprošlo, což je značný nepoměr vůči konkurenčním elektromobilům, na které připadá 9procentní selhání. Jsou tak násobně horší, jde o jedny z nejhorších vozů vůbec.
Technici upřesňují, že u zkoumaných vozů narazili na 1 392 problémů, což je třikrát větší množství než u ostatních bateriových aut. Nejčastěji přitom nebyli spokojeni se světly, brzdami, řízením a podvozkem. Někteří jsou z toho v šoku, pohádkám to neodpovídá, ale ruku na srdce: Německé TÜV už druhým rokem říká totéž. Ostatně i proto se Model 3 z let 2023 a 2024 umístil mezi ojetinami do tří let na vůbec poslední příčce, kdy překonal i celé laciné portfolio Dacie. Platí to i pro letošní rok.
FDM má zatím k dispozici dostatečně výmluvná data týkající se pouze jediného modelu a modelového roku. Nicméně s dalšími Teslami nespojuje žádné velké naděje. „Nemáme důvod věřit, že mladší kusy Modelu 3 se budou nějak výrazně lišit od aut z roku 2020, alespoň co se týče defektů a míry selhání,“ uvedl týmový manažer FDM. Zároveň dodal, že je velmi zvědavý na to, jak si povede Model Y, který řadu techniky se sedanem sdílí. Zmínka o něm naznačuje, že jeho prověrka je na řadě.
Letos má být dánskými STK proklepnut technický stav 62 tisíc ojetých elektromobilů, přičemž pro 45 tisíc aut jde o vůbec první kontrolu. Pro Tesly to může podle všeho skončit dobře jen zázrakem.



Dánové proklepli čtyři roky starý Model 3. Hned čtvrtina ze všech měla na kontě takové problémy, že je technici nepustili zpátky na silnice. Boží dar, vskutku. Foto: Tesla
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Rookie šampionátu Zaghwan Zaidi včera 16:00
- Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem včera 13:42
- Fernandez místo Oliveiry včera 09:00
- Ai Ogura diskvalifikován 17.3.2025
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? 17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
včeraMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včeraElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva