V bazarech přehlížený Japonec ohromí spolehlivostí, jen pár let stará auta koupíte za zlomek původních cen

Ceny jsou na dnešní dobu opravdu nízké, zvláště když téměř všechna auta v prodeji mají nevelký nájezd a nemohou být starší než čtyři roky. Faktické vady z hlediska kvality či odolnosti nemá, jen si ho většina lidí prostě nevšímá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

V bazarech přehlížený Japonec ohromí spolehlivostí, jen pár let stará auta koupíte za zlomek původních cen

24.11.2022 | Petr Prokopec

V bazarech přehlížený Japonec ohromí spolehlivostí, jen pár let stará auta koupíte za zlomek původních cen

/

Foto: Mitsubishi

Ceny jsou na dnešní dobu opravdu nízké, zvláště když téměř všechna auta v prodeji mají nevelký nájezd a nemohou být starší než čtyři roky. Faktické vady z hlediska kvality či odolnosti nemá, jen si ho většina lidí prostě nevšímá.

V roce 2001 se v kinech objevil první snímek Rychle a zběsile. Ten udělal legendu zejména ze čtvrté generace Toyoty Supra, za níž se dnes platí až neskutečné peníze. Paradoxem nicméně je, že zatímco o hvězdnou slávu se zasadilo upravené kupé, majlant jsou sběratelé ochotni dát pouze za nedotčený originál. U něj je pak navíc preferována přeplňovaná verze třílitrového šestiválce 2JZ, stejně jako manuál. A pochopitelně co nejnižší nájezd.

Supra ale není jediným japonským vozem, který se po premiéře filmu vyhříval na výsluní. Stejný osud potkal také Hondy Civic a S2000 či Nissan Skyline GT-R R34. A aby toho nebylo málo, mohlo si svých 15 minut slávy užít i Mitsubishi Eclipse. Na rozdíl od ostatních aut ze země vycházejícího slunce však kupodivu nešlo o vůz, který by byl v prodeji. Tvůrci totiž sáhli po druhé generaci, jejíž výroba skončila v roce 1999. Ta třetí se pak objevila až ve druhém díle.

Japonci v roce 2005 přišli ještě s generací čtvrtou, pod jejíž přední kapotu dokonce usadili největší motor v historii tohoto modelu, a sice 3,8litrový šestiválec. Ten však zaměstnával pouze přední kola, pohon 4x4 totiž zmizel spolu s druhou generací. Mimo to zájem o sportovní vozy začal klesat, což ještě umocnila globální recese v letech 2008 a 2009. Klientelu pak nepřivábil ani facelift, 16. srpna 2011 tak byl smontován poslední kus. I když poslední...

Před šesti lety se nicméně začalo mluvit o tom, že se Eclipse vrátí. Z této zprávy byli fanoušci nadšeni, záhy však přišla ledová sprcha. Po prodejním neúspěchu předchozího provedení se totiž Mitsubishi rozhodlo, že tradičním názvem pojmenuje své nové SUV. To se pak ještě dočkalo přídomku Cross, aby publikum nebylo až tak zmatené. Nakolik to pomohlo, je otázkou. Jisté však je, že ani novinka se nestala firemním bestsellerem.

Jako nové Mitsubishi Eclipse Cross aktuálně startuje na 949 960 Kč, což na 4,5metrový vůz poněkud kontroverzní pověsti není zrovna málo. Stojí za tím pak hlavně použití plug-in hybridního ústrojí, s jiným ostatně SUV ani není nabízeno. Ovšem zatímco ze showroomu s novými vozy můžete kvůli tomu odejít s nepořízenou, v případě autobazarů již lze najít jak nižší ceny, tak hlavně vhodnější jednotku. Dříve totiž v nabídce figuroval i diesel.

Právě provedení osazené 2,2litrovým čtyřválcem DI-D naladěným na 145 koní měli k dispozici naši kolegové z Německa. Ti poukázali zejména na výrazný propad ceny, tři roky starý kousek s pouhými 46 301 najetými kilometry je totiž aktuálně nabízen za 23 950 Eur (cca 583 tisíc Kč). Taková suma je velmi lákavá, zvláště když za ni získáváte veškerou výbavu, jaká byla možná. Původní majitel za ni přitom dal přes 40 000 Eur (975 tisíc Kč) a dnes by za podobné nové auto dal ještě o desítky procent víc.

Někdejší vlastník se ovšem nehodlal pouze rozmazlovat prvky, jako je třeba duální klimatizace, kožené čalounění či sada kamer. Poměrně pečlivě dbal i na veškeré servisní prohlídky. Nepřekvapí tak, že kolegové nezmiňují žádný problém. Jak se nicméně zdá, poměrně spolehlivá je kompletně celá produkce. Experti zmiňují pouze tři oblasti, na které se zaměřit, a těmi jsou karoserie, kola a multimédia.

Eclipse Cross bylo v základních úrovních výbavy nabízeno bez parkovacích senzorů, dojít tak mohlo k řadě škrábanců a ťukanců. Podobně na tom mohou být lité ráfky, jež se nabízely maximálně v 18palcovém provedení. Uvnitř pak mohlo dojít k poškrábání tvrdých plastů, zvláště pokud vůz fungoval jako rodinný. To je ale prozatím vše, v případě spolehlivosti se tedy vůz může chlubit neskutečným hodnocením, cena tomu ale zdaleka neodpovídá - nejlevnější kousky pořád jen čtyřletého vozu s čistě spalovacím motorem můžete vybírat od nějakých 370 tisíc Kč. Za to dnes mezi novými auty dostanete leda základní Škodu Fabia se zimními koly navíc.


V bazarech přehlížený Japonec ohromí spolehlivostí, jen pár let stará auta koupíte za zlomek původních cen - 1 - Mitsubishi Eclipse Cross ojetina ilustracni foto 01V bazarech přehlížený Japonec ohromí spolehlivostí, jen pár let stará auta koupíte za zlomek původních cen - 2 - Mitsubishi Eclipse Cross ojetina ilustracni foto 02V bazarech přehlížený Japonec ohromí spolehlivostí, jen pár let stará auta koupíte za zlomek původních cen - 3 - Mitsubishi Eclipse Cross ojetina ilustracni foto 03
Eclipse Cross se zatím jeví jako velký držák. Jeho kvalitu dokonce vyzdvihly Mitsubishi na čtvrtou příčku mezi výrobci, zákazníci nicméně SUV berou spíše jen jako alternativu k zavedenějším soupeřům. O to levněji jej ovšem můžete pořídit. Foto: Mitsubishi

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.