V bazarech přehlížený moderní Ford je u nás neobvyklou volbou, okouzlí ale spolehlivostí i cenou

Je to ten typ auta, kterému kdekdo vyjádří sympatie, nakonec si ho ale málokdo koupí. O to zajímavější volbou ale může být v bazaru - Ford Ranger má styl, netrápí ho chronické problémy a i maximálně sedm let stará auta pořídíte výhodně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

V bazarech přehlížený moderní Ford je u nás neobvyklou volbou, okouzlí ale spolehlivostí i cenou

19.4.2023 | Petr Prokopec

V bazarech přehlížený moderní Ford je u nás neobvyklou volbou, okouzlí ale spolehlivostí i cenou

/

Foto: Ford

Je to ten typ auta, kterému kdekdo vyjádří sympatie, nakonec si ho ale málokdo koupí. O to zajímavější volbou ale může být v bazaru - Ford Ranger má styl, netrápí ho chronické problémy a i maximálně sedm let stará auta pořídíte výhodně.

Pokud pro vás auta představují alespoň o trochu více než jen pouhý dopravní prostředek, nejspíše jste alespoň jednou v životě uvažovali nad tím, jaké by bylo vlastnit pick-up. S tímto karosářským stylem je totiž spojena nejen Amerika, ale zejména kdysi opěvované pocity naprosté svobody a volnosti pohybu. Díky zdviženému podvozku se totiž nemusíte držet jen na hladkém asfaltu. Korba pak snadno může představovat jak útočiště přes noc, tak pomocnou ruku ve chvíli, kdy potřebujete dovézt na chatu pár metráků dřeva na otop.

Většina Evropanů nicméně ve finále zůstává pouze u snění. Americká monstra mají totiž značný problém s úzkými uličkami měst starého kontinentu. Kvůli jejich velkým rozměrům a vyšší hmotnosti navíc pod kapotou pracují jen objemné agregáty, jejichž žíznivost si nezadá s apetitem Otesánka. I když tedy ve finále pořizovací cena nemusí být tak vysoká, končí místní motoristé daleko spíše za volantem malých hatchbacků s titěrnými pohonnými jednotkami.

Dá se nicméně pochopit, že řadu lidí snění neopouští. Pokud navíc mají k dispozici garáž či alespoň příjezdovou cestu nebo dvorek a nežijí v centru měst, pak pick-up v jejich případě může i dávat smysl. Zvláště když jej kromě osobních kratochvílí využijí také v práci. Jejich touhám by přitom snadno mohl vyhovět Ford Ranger, který je k mání od 990 tisíc korun bez daně. Za tuto částku totiž dostáváte jak pohon všech kol, tak zejména praktičtější karoserii Double Cab.

Jakmile se nicméně rozhodnete základní dvoulitr se 170 koňmi zaměnit za třílitrový šestiválcový turbodiesel produkující 240 koní, musíte si připravit minimálně 1 308 000 Kč. A stále jde o cenu bez DPH. Jakmile se pak navíc na chvíli zastavíte u příplatkové výbavy, rázem můžete automobilce odvést více než dva miliony korun. V takové chvíli již Ranger tak lákavě nevypadá, načež jsme zpátky u malého hatchbacku. Či u ojetých aut.

V autobazarech totiž pick-up s kódovým označením P375, jehož výroba odstartovala již v roce 2011, startuje pod 200 tisíci korunami. Za tuto sumu přitom máte šanci pořídit auta s méně než 100 tisíci km na tachometru a se 150 koňmi pod kapotou. Nejedná se pochopitelně o nijak závratný výkon, ovšem kvůli dvousetkoňovému stádu nemusíte prodávat členy rodiny do otroctví. Na maximálně osmileté kousky vám totiž postačí zhruba 320 tisíc korun.

Je koupě ojetého Fordu Ranger dobrým nápadem? Pokud zvolíte kousky vyrobené až po listopadu 2016, pak si můžete poměrně mocně odfouknout. Konfrontováni totiž nebudete s celou řadou problémů, jež automobilka řešila řadou svolávacích akcí. Problémy byly spojené jak s airbagy, které se v případě kolize nenafukovaly, tak s kabeláží převodovky, jež se odchlipovala. S automatickými převodovkami pak bylo spojeno i náhlé podřazování.

U aut vyrobených mezi zářím 2014 a lednem 2015 pro změnu docházelo na selhání vstřikování paliva, v důsledku čehož motor přestal zcela fungovat. Kromě toho se jako problematické u raných exemplářů ukázala být opěradla zadních sedadel. Zkontrolovat je rovněž třeba podvozek, a to nikoli pouze kvůli možné korozi, již mohla zapříčinit špatná údržba a nedostačující čištění od bláta. Rezerva totiž nemá kryt a hrozí tak i její odpadnutí.

Kvůli výše popsanému pracovnímu využití budete muset počítat také s řadou škrábanců, ať se již jedná o karoserii či o korbu - ta má ale naštěstí plastovou výplň, což daný neduh alespoň trochu snižuje. Nabízených kousků ale naštěstí není úplně málo, snadno si tak budete moci vybírat. Navíc nikoli jen stav, ale rovněž motorizaci, přičemž za pozornost stojí především 3,2litrový turbodiesel, jehož pět válců (sic) produkuje oněch 200 koní.

Právě takové provedení otestovali kolegové z Auto Bildu, přičemž „jejich“ pick-up byl poněkud staršího data výroby (2018). Ovšem jeho majitel s ním najel pouze 32 618 km, načež Ranger působí jako nový. Díky výbavovému stupni Wildtrak vám navíc nebude nic scházet v kabině i v terénu. U tohoto konkrétního kousku je nicméně třeba počítat s poněkud vyšší cenou 36 494 Eur (cca 853 tisíc korun), která z něj již tak lákavé zboží nedělá. Na druhou stranu jde pořád o zánovní auto.


V bazarech přehlížený moderní Ford je u nás neobvyklou volbou, okouzlí ale spolehlivostí i cenou - 1 - Ford Ranger Wildtrak 2019 ilustracni foto 01V bazarech přehlížený moderní Ford je u nás neobvyklou volbou, okouzlí ale spolehlivostí i cenou - 2 - Ford Ranger Wildtrak 2019 ilustracni foto 02V bazarech přehlížený moderní Ford je u nás neobvyklou volbou, okouzlí ale spolehlivostí i cenou - 3 - Ford Ranger Wildtrak 2019 ilustracni foto 03
Ranger byl v minulé generaci osazen i neobvyklým 3,2litrovým pětiválcovým turbodieselem. Spolu s výbavou Wildtrack šlo o velmi zajímavou nabídku, která jako ojetá láká opravdu nízkými cenami. U pár let starých kusů se navíc nemusíte bát ani o spolehlivost. Foto: Ford

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.