Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025 | Petr Prokopec
V druhé generaci bohužel rezignovalo na některá tradiční technická řešení BMW, zato ale vsadilo na pohlednější design. Po stránce pohonů bylo možné mezi diesely, benziny a plug-in hybridním provedením, největší smysl dává první varianta.
V roce 2009 přišlo BMW s první generací svého nejmenšího SUV X1. Jeho design nešlo za čarokrásný považovat už tehdy, v současné době nelze říci, že by zestárl do krásy. A platí to i o verzi po faceliftu, na který došlo v roce 2012. Přesto všechno ovšem mnichovská automobilka s tímto vozem zabodovala, neboť jej celkově prodalo 820 529 exemplářů. Nikdo se tedy nedivil, když v roce 2015 dorazila generace druhá, překvapením ale bylo, že stála na platformě UKL. Tedy na té, která standardně počítá s pohonem předních kol, nikoli s tím zadním jako předchůdce.
V kategorii SUV, kde lidé často volí pohon 4x4, něco takového není až takový problém, část vlastností typických pro auta BMW se ale zkrátka ztratila. Útěchou budiž, že X1 generace F48 dostala vizáž, se kterou boduje i dnes. Prodeje tak vystřelily ještě výš, a když v roce 2022 docházelo na další střídání stráží, měla druhá generace na kontě 1 290 113 registrací. Pokud je tedy tato verze X1 vaším šálkem kávy, v autobazarech rozhodně máte z čeho vybírat. Potěší přitom, že ceny startují okolo 200 tisíc korun, což na SUV prémiové značky rozhodně není mnoho. Ve srovnání s milionovou cenou nového vozu je to pakatel, byť v takovém případě je řeč o osmi- či devítiletém autě.
U takových vozů je důležitý také nájezd, který se může pohybovat i v okolí 300 tisíc kilometrů. To samozřejmě není málo, vnímat jej ale lze i pozitivně. Pokud někdo zvládnul s X1 takovou porci, je velká šance, že téhož dosáhnete rovněž. Pokud tedy své mantinely trochu zúžíte a jako hraniční dáte třeba nájezd 150 000 km, máte velkou šanci, že téže hodnoty dosáhnete rovněž. Je ovšem třeba počítat s vyššími cenami náhradních dílů, neboť takový alternátor pod 25 tisíc korun nepořídíte. A startér či vodní pumpa se taktéž pohybují v pětimístných cifrách, jen o trochu nižších.
Naši kolegové z Auto Bildu vyzkoušeli variantu sDrive20d z roku 2020, tedy provedení po faceliftu. To původně stálo 52 613 Eur (cca 1 330 000 Kč), momentálně je však nabízeno za 22 380 Eur (cca 565 tisíc Kč). O vyloženě levný kousek se tedy nejedná, odpovídá tomu však stav, neboť kolegové si víceméně neměli nač stěžovat. Jejich pozitivní náladu pak ještě umocnila reálná spotřeba (6,1 l/100 km), mimo to ale dieselové provedení zaujme také dynamikou. Se 190 koňmi se totiž dostanete na stovku za 7,9 sekundy, zatímco maximálka činí 222 km/h.
Neznamená to ovšem, že byste mohli po každém kousku sáhnout naslepo. Problémy jsou povětšinou spojovány s multimediálním systémem, stejně jako by uvnitř stála za podzdvihnutí kvalita některých plastů. U aut s vyšším nájezdem, hlavně pak těch s benzinovým ústrojím, je navíc třeba počítat s únikem oleje. Kromě toho jejich konto výrazně zatěžuje rovněž spotřeba. Na druhou stranu jsou varianty jako sDrive18i nejlevnější na pořízení, zatímco u takových tříválcových plug-in hybridů se pod 400 tisíc korun nedostanete. A vážně není o co stát, auto používá ve vyšších rychlostech už jen spalovací pohon a přesvědčivě se opravdu neprojevuje.



X1 druhé generace dokáže vzhledem oslovit i dnes. Po stránce kvalitativní pak na tom rozhodně není špatně, a přitom může stát pakatel, pro lepší kousky ale musíte sáhnout do kapsy poněkud hlouběji. Foto: BMW
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
před 7 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva