Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová

Tohle auto je jistě jednou ze zajímavých alternativ, o které byste mohli stát, otázkou ale je, zda byste zrovna o tuto stát měli. Kdo by čekal, že Dokker, který svého času startoval na 200 tisících korunách, dnes bude stát pakatel, mýlil by se, přijde i na násobky této sumy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová

5.12.2023 | Petr Prokopec

Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová

/

Foto: Dacia

Tohle auto je jistě jednou ze zajímavých alternativ, o které byste mohli stát, otázkou ale je, zda byste zrovna o tuto stát měli. Kdo by čekal, že Dokker, který svého času startoval na 200 tisících korunách, dnes bude stát pakatel, mýlil by se, přijde i na násobky této sumy.

Ceny nových aut vystřelily v posledních letech opravdu razantně vzhůru. Jako příklad povětšinou poukazujeme na posun, jaký se během deseti let odehrál u Škody Octavia, nicméně ke zdražování došlo prakticky všude. Uchráněna od tohoto nelichotivého kroku nebyla ani Dacia, neboť jejích showroomech jste dříve mohli pořídit Logan či Sandero od 170 tisíc korun. Aktuálně však první zmíněný vůz v nabídce chybí, na druhý si pak musíte připravit minimálně 296 400 Kč. Při této ceně je přitom jedním z nejlevnějších nových aut na českém trhu, což plně vykresluje onen posun, jaký se odehrál.

Právě z těchto důvodů řada Čechů již ani nepošilhává po aktuální nabídce té které automobilky, nýbrž loví v bazarech. Pokud mezi ně patříte a Dacia je jedním z těch výrobců, kteří se dostali na váš seznam potenciálních kandidátů, pak vás může čekat menší šok. Zvláště pokud ve vašem hledáčku utkvěl mimořádně praktický Dokker. Ten po příchodu na trh v roce 2012 startoval pod 200 tisíci korunami, následně se pak jeho cena začala lehce zvyšovat. Stále ovšem nebylo třeba kvůli pořízení vykrádat banku.

K něčemu takovému se ale možná budete muset odhodlat nyní, zejména v případě zájmu o novější kousky s nižším nájezdem, lepší výbavou a výkonnější motorizací. Hlavně v kombinaci s přeplňovanou jedna-trojkou naladěnou na 130 koní a ve verzi Stepway totiž Dokker klidně může stát přes 600 tisíc korun, tedy dokonce více než v době, kdy opouštěl továrnu v Maroku. Důvodem, proč se tak děje, je skutečnost, že nic podobného dnes neseženete. A původní majitelé si to plně uvědomují.

Silnou stránkou této Dacie je zavazadlový prostor schopný pojmout až 3 tisíce litrů nákladu. Či čehokoli, co potřebujete přesunout z jednoho místa na druhé. Dokker se tak stal terčem mnoha modifikací, které z něj udělaly obytný vůz. Jenže zatímco v případě konkurence jste se pod milion korun nemohli dostat, rumunský zástupce vyšel na hubičku i s veškerými úpravami. Na ty ovšem nemuselo dojít, v té chvíli zde tak byl neskutečně levný pracant. Zájem tedy o něj mají i živnostníci.

V souvislosti s tím lze zmínit další důvod nemalého zájmu, a sice motory upravené již továrnou ke spalování plynu. U verze na LPG sice následně nemůžete počítat s oslňující dynamikou, na druhé straně vás však provoz nezruinuje. Než ovšem rozbijete prasátko a zamíříte do nejbližšího bazaru, je třeba zpozornět. I přesto, že se ojetý Dokker může prodávat dráž než svého času nový, totiž není vše jen třpytivé. Možnost naložit dovnitř europaletu se totiž negativně podepsala na podvozku.

Otázkou je rovněž ochrana proti korozi, Dacia totiž počítá pouze se šestiletou garancí. Za většinou branže tak zaostává o polovinu, což již může něco naznačovat. Výtky mimo to míří také k bočním posuvným dveřím, jenž rachotí i v případě, že jsou zcela v pořádku - samotný mechanismus byl ale mimo jiné i předmětem svolávací akce. K servisním technikům pak ostatně musela část produkce také kvůli špatně svařeným katalyzátorům či nefunkčnímu airbagu řidiče.

Právě problémy s korozí mají být důvodem, proč se Dokker propadl až na úplný konec německého TÜV Reportu. Majitelé nicméně uvádí, že po faceliftu, který přišel v roce 2017, již byly veškeré porodní bolístky zdárně vyřešeny. To ostatně potvrzují i kolegové z Auto Bildu po testu hned několika motorizací. U nich pak nenarazili na nic vyloženě problematického, jakkoli i oni poukazují hlavně na onen růst cen, který trochu zvyšuje očekávání a krotí nadšení.

V bazarech tak můžete zažít zklamání, neboť se musíte smířit s lehkým a ne zrovna přesným řízením či řadou panelů karoserie, jenž počítají s holým plechem - sice lakovaným, ale tím vše končí. Pokud ale chystáte onu konverzi na obytný vůz či vám Dokker bude sloužit na stavbách, daný nešvar jistě přejdete stejně snadno, jako se měkce naladěný podvozek vozu vyrovnávání s většinou hrbolů a výmolů.


Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová - 1 - Dacia Dokker ojetina ilustracni foto 01Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová - 2 - Dacia Dokker ojetina ilustracni foto 02Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová - 3 - Dacia Dokker ojetina ilustracni foto 03Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová - 4 - Dacia Dokker ojetina ilustracni foto 04Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová - 5 - Dacia Dokker ojetina ilustracni foto 05Z nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová - 6 - Dacia Dokker ojetina ilustracni foto 06
Dokker lze pořídit v užitkové i obytné verzi. Zejména první zmíněná je nyní velmi vyhledávaná ať již živnostníky, tak nadšenci, kteří ji berou jako základ pro levnou konverzi na dům na kolečkách. Foto: Dacia

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše