Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Za německé dálnice budeme od roku 2015 platit, nejspíš pomocí nálepek
27.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Už je to domluvené - německé dálnice, poslední veřejné místo, kde můžete všechny koně beztrestně prohnat, od roku 2015 nebudou pro cizince zdarma.
Vyjednavači z německých politických stran CSU/CDU (křesťanské unie) a SPD (sociální demokraté) dosáhli shody na mýtném na německých dálnicích pro osobní auta s jinou než německou registrací. Právě SPD spolu s kancléřkou Angelou Merkelovou byli velmi silně proti jakýmkoliv přímým dálničním poplatkům pro veškerá osobní auta.
Proti poplatkům, které by museli platit jen cizinci, byli také Evropská komise a Rakousko. To navrhovalo zavést stejný systém poplatků, jako je u nich, tedy že všechna osobní auta musí mít dálniční známky, bez ohledu na zemi registrace. EK zase poukazovala na diskriminační podstatu věci, kdyby měli poplatky platit jen někteří.
Německé dálnice, poslední pevná bašta neomezné rychlosti, však v současnosti rozhodně nejsou zcela zdarma. Němci platí silniční daň, díky které mohou cizinci jejich dálnic využívat bezplatně. Právě to se má nyní změnit, avšak ne tolik pro Němce, jako spíš pro cizince. Poslední závěr EK zněl, že budou-li známky muset mít všichni, tedy včetně Němců, kteří však dostanou odpovídající slevu na silniční dani, je to v pořádku. Tím zmizel jeden z hlavních argumentů odpůrců německých dálničních známek, tedy že by zavedení poplatků diskriminovalo cizince.
Představitelé dvou hlavních opozičních stran v této otázce, němečtí křesťané a sociální demokraté, nyní v rámci koaličních vyjednávání dosáhli shody v tom, že se změní systém plateb za německé dálnice. Jak bude konkrétně vypadat, bychom se měli dozvědět během příštího roku, kdy by měl být vytvořen, schválen a přijat zákon, ošetřující tuto problematiku. Změny by pak měly vstoupit v platnost se začátkem roku 2015.
Na spekulace stran ceny známek nebo mýta je nejspíš ještě brzy. Levnější než v Rakousku, kde desetidenní známka stojí 8,30 Eur, německé dálnice jistě nebudou; lze však očekávat rozumnější přístup, než zvolili Slovinci, kteří nabízejí jen týdenní nebo měsíční známky.

Německé dálnice, poslední bašta rychlosti, od roku 2015 již nebudou pro cizince zdarma
>>>Zdroje: Autoweek.nl, Reuters<<<
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
včera
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
včera
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
