Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Změny na Nordschleife detailně: na Flugplatzu už se nelétá, cesta ven překvapí
25.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Ring přes zimu doznal řady změn. Na Flugplatzu už se jezdí jen s koly na zemi, při sjíždění z okruhu musíte přes celé parkoviště.
Severní smyčka Nürburgringu je po zimě a během ní provedených úpravách opět otevřena veřejnosti. První otvírací den byl v neděli a spousta fanoušků se na Ring vypravila omrknout, co je nového. Jak víme již z minulého týdne, změn trati je víc, než se čekalo, teď vám nich můžeme povědět podrobněji.
O novém asfaltu na Flugplatzu víme již dlouho, spekulovalo se ale o tom, jak moc bude změněna hrana, na které se auta dostávala do vzduchu. Ta je, stručně řečeno, pryč a celkově je povrch hladký jako stůl, což paradoxně povede k vyšším průjezdním rychlostem. „Potřebovali byste opravdu rychlé a špatně navržené auto, abyste se skutečně odlepili od asfaltu,” říká Dale Lomas, znalec Severní smyčky známý hlavně z webu BridgeToGantry.com, který už si inovovanou trať pochopitelně projel. Auta tedy nebudou skákat, ale bude tu možné jezdit o to rychleji, zejména za Flugplatzem, jak Lomas dále uvádí.
Další, poněkud překvapivou změnou, o které se dříve nemluvilo, jsou přepracované okraje výjezdů z oblouků Brünnchen a Stefan Bellof-S . Dříve tam bývaly pásy hrubého povrchu, které se daly skoro považovat za součást trati a také se po nich běžně jezdilo. Nahradily je dlažební kostky a už s fotografií je jasné, že je vhodné se od nich držet dál. Nově je dlažba „zubatá” a pro podvozek auta bude opravdu náročné, pokud byste tu chtěli jezdit běžně. Navíc tu bude určitě menší přilnavost než na asfaltu.
Zásadní novinkou je také organizace dopravy u „turistického” vjezdu. Příjezd je v podstatě stále stejný, z kruhového objezdu rovně a pak doprava přes brány na posvátný asfalt. Na výjezdu ovšem vznikla „zkratka”, která vás nepustí jinudy než přes parkoviště u Devil's Diner, ať už budete chtít zaparkovat nebo jen projet a zamířit pryč. Je to podle nás velice riskantní podnik, protože už v minulosti bylo občas velice obtížné se přes toto parkoviště dostat. Domníváme se, že při opravdu nabitých dnech bude potřeba velkého množství lidí na zajištění plynulého provozu a na výjezdu z trati se beztak mohou tvořit dlouhé kolony.
Tohle všechno se dozvíte na videu níže, které je průvodcem ne ani tak po změnách trati samotné, ale spíš po tom, jak na Nordschleife vůbec přijet a jak se tam chovat. Jeho součástí je také plný popis uspořádání dopravy u obou vjezdů, lze se také podívat na nový povrch na Flugplatzu.
Pro veterány Zeleného pekla je video asi zbytečné, za shlédnutí stojí snad jen pasáž o parkovišti. Pokud jste tam ale nikdy nebyli, je velice vhodné na něj mrknout. A pokud tam máte strach se svým slabým autem, jet, podívejte se také - po okruhu se prohání Citroën Berlingo a normální produkční Seat Mii, s maximálně 75 koňmi výkonu.
Druhé video níže ukáže trochu rychlejší jízdu a je onboardem celého kola bez komentářů, nebo aspoň bez dobře slyšitelných komentářů. Můžete tu hledat změny, které jsme popsali v tomto i v minulém článku. Anebo si jen můžete užívat jedno z prvních onboard videí Ringu roku 2016.



Video z Lomasova BMW ukáže některá změněná místa. Zde Flugplatz


Takhle vypadala nová „zkratka” po sjezdu z trati směrem na parkoviště těsně před dokončením


Vlevo původní schéma parkoviště, vpravo nové i se „zkratkou”
Video Dalea Lomase je i dobrý průvodce pro ty, co jedou na Ring prvně
Druhé video je v podstatě onboard, zajetý trochu rychleji. Nové kostky za Brünnchenem jsou vidět, ale pilot na ně nenajíždí. Asi ví proč
Zdroje: Bridge To Gantry poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 13 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
