Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno

Bylo to fiasko, propadák, prakticky nikým nechtěný model. Paradoxně to z něj ale udělalo sběratelskou raritu sušenou v garážích. Tento je výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno

2.10.2017 | Petr Miler | 5 příspěvků

Bylo to fiasko, propadák, prakticky nikým nechtěný model. Paradoxně to z něj ale udělalo sběratelskou raritu sušenou v garážích. Tento je výjimkou.

Vzpomínáte si ještě na Aston Martin Cygnet? Pokus britské automobilky prodávat za milion korun auto v hodnotě pár set tisíc díky upravenému vzhledu, noblesnímu logu a ještě noblesnějšímu interiéru? Skončil neslavně v roce 2013 a i když se jej nakonec zřejmě prodalo více než původně zmiňovaných 150 kusů, vydobyl si tento stroj zcela po právu místo v našem přehledu malých aut, která nikdo nechtěl. Hůře prodávaný vůz tohoto charakteru abyste pohledali.

Automobilový svět je ale plný paradoxů. Když o něco lidé nemají zájem a neprodává se to, znamená to, že toho vznikne málo. A věci raritní jsou ceněné, i když jde jinak o nepovedené, nedokonalé či jinak nedobré zboží. Tak se stalo, že zatímco jsme se s Cygnetem loučili jako s naprostým propadákem a nechtěným vozem, jeho ceny začaly strmě růst. A narostly až do absurdních výšin.

Současná realita je taková, že na celém velkém Mobile.de je nabízeno pouhých 8 Cygnetů, z nichž ten nejlevnější stojí přes 880 tisíc Kč a ještě má volant vpravo. Nejdražší je nabízen skoro za 1,25 milionu Kč, daleko více než mnohé žádanější sporťáky stejné značky. Většina lidí zkrátka po předčasném konci výroby tento malý nechtěný šperk uzamkla ve svých garážích a spekuluje na růst hodnoty. Existuje ale přinejmenším jeden člověk, který svůj Cygnet používá pro to, pro co byl stvořen - jako malé městské auto. A kašle na to, že tím nevydělává jako ti, co s ním roky nevyjeli.

Však se podívejte na fotky níže pořízené v hlavním městě Francie, v Paříži. Cygnet tu stojí na normální silnici obouchaný ze všech stran a je na něm vidět, že prostě jezdí. A starší fotka dokumentuje, že tohle se děje už roky. Palec nahoru za takový přístup - auta byla přece stvořena k tomu, aby byla používána, aby byla ježděna. Ne k tomu, aby strávila roky nehnutě v garáži a čekala, až je někdo dráže koupí. Od toho je tu Mona Lisa a „její” Louvre, svět aut prosím těchto praktik držme stranou...

Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno - 1 - Aston Martin Cygnet ktery jezdi 01Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno - 2 - Aston Martin Cygnet ktery jezdi 02Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno - 3 - Aston Martin Cygnet ktery jezdi 03Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno - 4 - Aston Martin Cygnet ktery jezdi 04
Běžně používaný Aston Cygnet existuje. A my za to jeho pařížskému majiteli skládáme hlubokou poklonu

Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno - 5 - Aston Martin Cygnet ktery jezdi 05Aspoň jeden člověk dělá s jedním z nejhůř prodávaných aut to, pro co bylo stvořeno - 6 - Aston Martin Cygnet ktery jezdi 05a
Totéž auto bylo nafoceno před 4 léty tamtéž. Některé šrámy už mělo, další přibyly. Prostě jezdí...

Zdroj: Jalopnik

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše