Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW přišlo o svého šéfdesignéra. Firmu opouští už podruhé, teď asi nadobro
19.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Karim Habib začal v Mnichově pracovat již v roce 1998. Po 11 letech zamířil na chvíli k Mercedesu, aby se v BMW zase objevil na postu nejvyšším. Ne nadlouho.
Kariéra Karima Habiba, kanadského designéra libanonského původu, je spojena především s BMW. Řady zaměstnanců mnichovské automobilky rozšířil již v roce 1998, kdy začal pracovat na exteriéru tehdy nové řady 7 generace E65. Dělo se tak pod vedením Chrise Bangla, někdejšího šéfdesignéra značky, přičemž výsledkem byla hlavně kontroverzí obestřená záď.
Je paradoxem, že s původními návrhy odvážného řešení přišel Adrian van Hooydonk, jenž později nastoupil na Banglovo místo a postaral se též o korekce v rámci faceliftu v roce roce 2005. I tehdy přitom na voze pracoval Habib, který u BMW vydržel až do roku 2009. Poté ovšem přesídlil k Mercedesu, kde se podepsal pod koncepty F700 a F800.
Již o dva roky byl ovšem Habib zpátky u BMW, kde zaujal post šéfa exteriérového designu. Po odchodu van Hooydonka ovšem povýšil a v lednu 2012 byl jmenován hlavou celého designového oddělení. V této roli zůstal až do letoška, nyní ale značku opouští podruhé. Tedy zatím jen dle informací německých médií, samo BMW v oficiální rovině mlčí.
Momentálně tedy jasné, proč a za jakých okolností se mnichovská automobilka s Habibem znovu rozloučila. Stejně tak se můžeme ptát, kdo bude jeho nástupcem. BMW ale rozhodně není v jednoduché situaci, neboť již loni značku opustili designéři Benoit Jacob a Anders Warming. Aktuálně tak už jen můžeme dodat, že poslední Habibovou prací byl koncept Vision Next 100, který u nás příliš obdivu nezískal a nadšením nepřekypovala ani jiná média. Nejpravděpodobnější bude, že jej opět přetáhla konkurence - pokud by šéf designu podlehl vábení nějaké asijské automobilky, nebyl by ani prvním, ani posledním...
Karim Habib znovu opustil BMW. Tentokráte nejspíše nadobro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch