Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi

Koncern GM postupně odhaluje informace o novém Cadillac ATS, který se představí světu již za pár týdnů. Nyní prozradil více o pohonných jednotkách.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi

15.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncern GM postupně odhaluje informace o novém Cadillac ATS, který se představí světu již za pár týdnů. Nyní prozradil více o pohonných jednotkách.

Cadillac BLS byl - mírně řečeno - propadák. General Motors ve snaze konkurovat velké německé trojce zmobilizoval síly nepříliš promyšleně, když si myslelo, že může tou dobou již zastaralé šasi Vectry a Saabu 9-3 použít k vytvoření luxusního modelu schopného porazit řadu 3, třídu C a A4. GM se popálil a to nemálo, ale především poučil, takže nástupce se vrátí ke klasické koncepci.

Pomocnou ruku s platformou Alpha s pohonem zadních kol musela podat australská divize, která ještě v roce 2004 vyrobila studii kompaktního sedanu Holden Torana TT36. Právě díky ní může mít již brzy představený Cadillac ATS stejné uspořádání pohonu jako zmiňovaní rivalové od BMW a Mercedesu. Aby se jim novinka svými schopnostmi a jízdním projevem podobala ještě více, GM intenzivně testuje prototypy na Nürburgringu, kde americký koncern ladil rovněž větší typ CTS.

Také nabídka motorů bude poněkud větší, než bývá u amerických automobilů běžné. Lze předpokládat, že GM časem vyrukuje i s dieselovými jednotkami od VM Motori, ale v první vlně dostane ATS výlučně zážehové agregáty. Nejmenším motorem v nabídce bude přeplňovaný dvoulitr Ecotec s turbodmychadlem typu twin-scroll, variabilním časováním a přímým vstřikováním paliva. Jeho výkon je 270 koní a nejvyšší točivý moment 353 newtonmetrů. GM přitom tvrdí, že tato jednotka je nová a nemá nic společného se čtyřválcem používaným v Opelu Insignia, respektive jeho americké verzi Buicku Regal GS. To dává docela smysl, jelikož čtyřválec v ATS bude uložený podélně, nikoli napříč jako v Opelu a Buicku.

Cadillac kromě toho namontuje do modelu ATS také čtyrválec o objemu 2,5 litru a šestiválec 3,6, který má ve větším CTS výkon 311 koní. Zdali bude mít identické parametry, momentálně nevíme.

Detailnější informace GM zveřejní až blíže světové premiéře, která se odehraje na lednovém autosalonu v Detroitu 2012. Do té doby si můžete prohlédnout nejen již dobře známou obrazovou upoutávku z letošního srpna, ale i snímky z testů na Nordschleife nebo obrázky samotného motoru. K dispozici jsou vám též dvě videa, první opět na téma dvoulitrové turbo a druhé, starší, sledující prototyp ATS při testech na Severní smyčce Nürburgringu. Všech pět videí zachycující útržky z dosavadního vývoje ATS pak můžete shlédnout skrze patřičný playlist na Youtube.


Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 1 - Cadillac ATS 2013 teaser 01Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 2 - Cadillac ATS 2013 teaser 02Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 3 - Cadillac ATS 2012 03Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 4 - Cadillac ATS 2012 04Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 5 - Cadillac ATS 2012 05Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 6 - Cadillac ATS 2012 06Cadillac ATS 2012: konkurent BMW 3 dostane motor 2,0 turbo s 270 koňmi - 7 - Cadillac ATS 2012 07
Novinka konkurující BMW řady 3 nebo Mercedesu třídy C dostane pohon zadních kol


Z testování na Nürburgringu...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.