Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl?

Už dnešní provedení elektrického dua Chevrolet Volt - Opel Ampera za svůj dojezd vděčí hlavně spalovacímu motoru. Přesto má přijít varianta s ještě menší kapacitou akumulátorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl?

13.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už dnešní provedení elektrického dua Chevrolet Volt - Opel Ampera za svůj dojezd vděčí hlavně spalovacímu motoru. Přesto má přijít varianta s ještě menší kapacitou akumulátorů.

Ať už se dnes kdokoli pokusí stvořit jakkoli koncipovaný elektromobil, narazí jeho snahy na limity současných akumulátorů. Vzhledem ke jejich kapacitě jsou totiž velmi těžké a objemné, nabití trvá velmi dlouho a aby toho nebylo málo, jsou i velmi drahé. Výsledkem jsou pak buď auta v praxi nepoužitelná (všechny čisté elektromobily ve srovnání s konvenčními vozy) nebo více či méně použitelná, ale velmi drahá.

Druhý případ je vlastní právě Chevroletu Volt resp. Opelu Ampera, který má svou podstatou blíže k tzv. plug-in hybridu než k elektromobilu. Výkon na kola sice posílá pouze elektromotor o výkonu 150 koní, ten ale čerpá energii z akumulátorů o kapacitě pouze 16 kWh, která vystačí na ujetí 40 až 80 kilometrů. Dále se musí zapojit do práce pětasedmdesátikoňový zážehový motor 1,4, který generuje elektřinu, jež dále pohání elektromotor. Doma si tedy vůz nabijete jen na velmi krátkou cestu, později musíte spoléhat na tradiční palivo.

Jde o řešení vcelku složité, čemuž odpovídá i nedávno zveřejněná evropská cena 41 950 Eur (Ampera je ještě o 950 Eur dražší). Ať už tedy půjde o vůz zajímavý jakkoli, žádné světlé prodejní zítřky ho jistě nečekají, za milion korun si stopadesátikoňový kompakt koupí málokdo. Toho jsou si u Chevroletu vědomi a krom snahy vnutit vůz neracionálně uvažujícím státním institucím chtějí zabojovat i o běžného spotřebitele právě snížením ceny.

Jenže žádná sleva není zadarmo a tato bude obzvláště bolet. Levnější Volt má totiž přijít o část svých akumulátorů a tím se stát ještě méně elektromobilem než jak jím je dnes. Detailů zatím neznáme mnoho, podle dostupných informací by ale cena vozu měla klesnout přibližně o čtvrtinu výměnou za přibližně poloviční kapacitu akumulátorů a dojezd na jedno nabití okolo 30 kilometrů.

Snížení ceny je jistě zajímavé, nejsme si ale jisti, jestli pro takový dojezd na jedno nabití má ještě smysl vůbec dělat z Voltu elektromobil. Kdyby elektrické „nádobíčko” odhodil zcela a stal se konvenčním vozem s výkonem mezi 100 a 150 koňmi (ty bohatě postačí pro překonání 150 elektrických koní klasického Voltu, jenž mu nedovolí jet s ohledem na spotřebu elektrické energie rychleji než 160 km/h), budeme tu mít stejně jedoucí auto s lepší celkovou efektivitou za poloviční cenu.


Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl? - 1 - Chevrolet Volt 01Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl? - 2 - Chevrolet Volt 02Chevrolet chystá levnější Volt s menšími akumulátory. Má to ještě smysl? - 3 - Chevrolet Volt 03
Méně baterek za méně peněz, to je plán Chevroletu na zatraktivnění nabídky Voltu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.