Geely Emgrand EC6 RV: Mini a Citroen DS3 mají čínské děcko

V Číně opět nahnali pár evropských aut do jedné ohrady a počkali, co z toho vznikne. Mičurinovská roubovačka má tentokrát za následek klon Mini a Citroënu DS3 jménem Geely Emgrand.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Geely Emgrand EC6 RV: Mini a Citroen DS3 mají čínské děcko

13.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Geely Emgrand EC6 RV: Mini a Citroen DS3 mají čínské děcko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Číně opět nahnali pár evropských aut do jedné ohrady a počkali, co z toho vznikne. Mičurinovská roubovačka má tentokrát za následek klon Mini a Citroënu DS3 jménem Geely Emgrand.

Již pár týdnů víme, že letošní autosalon v Šanghaji nebude jen přehlídkou významných světových novinek, ale i defilé vozů asijské provenience. V Číně se již s jistotou představí několik desítek domácích novinek, ale právě o jejich původu můžeme dlouze diskutovat - třeba takový Brilliance A3 má podle všeho spíše evropské než čínské kořeny.

Invence Číňanům stále chybí (pokud nemluvíme o vynalézavost ve smyslu „jak něco ukrást”), přesto jim nelze upřít jistý posun vpřed. Zatímco před pár lety byste si na autosalonu v Šanghaji připadali spíše jako Alenka v říši „čorek”, neboť vozy byly zpravidla kopírovány v poměru 1:1, dnes už půjde o skutečnou říši divů. Šanghaj bude místem, kde se dva evropské vozy zázračně spojují v jeden a vytváří tak něco docela nového.

Příkladem budiž nejen výše odkazovaný Brilliance, ale i nejnověji i Geely Emgrand EC6 RV. Jeho oficiální premiéra nás teprve čeká, ale jeho první snímek s předstihem dostali na světlo světa kolegové ze Sohu.com. A je zase na co se dívat. Tentokrát je vůz vcelku rafinovaným klonem Mini, Citroënu DS3 a možná i něčeho dalšího. Někteří vidí v novém Geely i podobnost se Škodou Fabia nebo Suzuki Swift, což je ale dáno spíše tím, že samy tyto vozy čerpali inspiraci jinde.

Pokud vám nepřijde být podobnost s Mini až tak zjevná, vězte, že vůz je krom podobných vzhledových rysů i na milimetr stejně dlouhý a široký. Je ale o něco delší (10 cm), na to si Číňané potrpí. Uznáváme také, že se na něm objevují i nové nápady jako linie bočních prahů stoupajících k zadním blatníkům, jiné (popř. jinde ukradené) jsou také C sloupky a některé další drobnosti. Inu, časy copy & paste v Číně skončily, dnes se vozy tvoří ve stylu patláma, patláma a tomu již málokdo může něco vyčítat. Ostatně i některé evropské vozy trpí projevy takového přístupu, jen z nich nečiší tak moc jako z nového Geely a jemu podobných.

Pokud by vás snad zajímala technika vozu, pak dodejme, že pod kapotou se nachází motor 1,3 turbo se zatím neznámým výkonem, o jehož přesun na kola se bude starat buď šestistupňový „manuál” nebo stejně disponovaný dvouspojkový automat. Bude jistě zajímavé si jej rozebrat a zjistit, z čeho vlastně vznikl...

Další detaily o tomto a dalších čínských novinkách vám přineseme již v průběhu příštího týdne přímo ze Šanghaje.

Zdroj: Sohu.com

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.