Reklama

Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější

Loni vtrhnul na scénu a připomněl časy Škod Felicia a Favorit, neboť právě ty jako jedny z mála vozů používaly motor 1,3. Dnes se na něj můžeme podívat v praxi, pod kapotou Mercedesu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější

30.6.2018 | Petr Prokopec | 36 příspěvků

Loni vtrhnul na scénu a připomněl časy Škod Felicia a Favorit, neboť právě ty jako jedny z mála vozů používaly motor 1,3. Dnes se na něj můžeme podívat v praxi, pod kapotou Mercedesu.

Nový motor francouzsko-japonské aliance jsme si mohli představit již loni. Renault přitom na pohonné jednotce spolupracoval s Mercedesem, pročež bylo jasné, že očekávat ji nemáme pouze pod kapotami jeho modelů, ale stejně tak se objeví i ve vozech třícípé hvězdy. O to více nás zaujala skutečnost, že agregát disponuje poměrně neobvyklým 1,3litrovým objemem. Prakticky všichni ostatní v této hladině totiž používaly či používají jiné objemy než tento - výjimečné nejsou motory 1,2, 1,4 ani 1,5 litru, ale 1,3 se vážně nevidí.

Co stojí za rozhodnutím Renaultu, nejspíše již nezjistíme. Možná snaha o návrat ke kořenům, neboť třeba takový model 13 disponoval tímtéž objemem. Navíc šlo o sedan, který byl následně překonvertován na Dacii 1310. Nová pohonná jednotka tedy dává smysl u obou značek (později jej skutečně mají dostat i Dacie), byť na rozdíl od minulosti již není atmosférická, nýbrž přeplňovaná. Nabídnout tak zvládá daleko více než 60 koní.

Dnes ovšem její využití pod kapotami francouzských či rumunských vozů nechme stranou, místo toho se zaměříme na instalaci agregátu pod kapotu nového Mercedesu třídy A. Třícípá hvězda v případě verze A200 naznačuje, že jde o jedna-čtyřku, k tomu má však objem stejně daleko jako svého času třeba 6,2litrové osmiválce k označení 63 AMG. Tuto skutečnost ale netřeba zbytečně pitvat.

Nač se budeme soustředit, to je jízdní dynamika. Od 1,3litrového motoru totiž člověk mnoho nečeká, a to ani přes přítomnost turbodmychadla. Mercedes však i z tak malého objemu vydoloval působivých 163 koní a 250 Nm točivého momentu. Technické parametry přitom zatím zmiňují pouze oficiální spotřebu, jenž činí 5,6 l/100 km u manuálu, respektive 5,1 l/100 u automatu.

Pokud ovšem toužíte po datech spojených s jízdní dynamikou, není nic snadnějšího než zhlédnout video níže, které provedení A200 ukazuje v reálném provozu. Zjistit tak můžete, že novému německému hatchbacku zabere sprint z klidu na stovku 8,5 sekundy a na dvoustovku 38 sekund. To přitom rozhodně nejsou údaje, jenž bychom běžně s nějakou „plébejskou“ jedna-trojkou spojovali.

Jak je tedy vidno, nová pohonná jednotka rozhodně není pomalá. Na druhou stranu však ani není závratně rychlá, jak dokazuje srovnání s předchozí generací Mercedesu A200. Ten disponoval přeplňovanou jedna-šestkou, tedy objemnějším motorem, ovšem s nižším výkonem (156 koní) a sprint na stovku mu i tak zabral jen rovných 8 sekund. Přesto nelze počítat s ničím jiným, než že novinku budeme v modelech Renaultu, Nissanu, Dacie a Mercedesu vídat stále častěji.

Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 1 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 01Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 2 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 02Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 3 - Renault-Mercedes TCe 1.3 2018 03
Nový motor se značně neobvyklým zdvihovým objemem se představil světu loni

Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 4 - Mercedes-Benz A200 2018 sprint videoscreen 01Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 5 - Mercedes-Benz A200 2018 sprint videoscreen 02Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 6 - Mercedes-Benz A200 2018 sprint videoscreen 03Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější - 7 - Mercedes-Benz A200 2018 sprint videoscreen 04
Nový Mercedes A200 s ním působí rychlým dojmem

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 36 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše