Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Koenigsegg One:1 se ukázal v akci v Millbrooku, předvedl hlavně zvuk (videa)
11.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Megawattový švédský supersport vyrazil na známou britskou testovací dráhu. A v Ženevě se pro změnu předvedl Koenigsegg One of 1.
Pokud přijde řeč na značku Koenigsegg, pak v poslední době jsme zmiňovali především model Regera. To jistě není překvapivé, neboť produkční verze švédského hypersportu je horkou novinkou. Na rozdíl od předchozích kreací automobilky zapojuje do hry také elektromotory, a aby toho nebylo málo, pak si vystačí také bez klasické převodovky. Je tedy logické, že je to právě tento vůz, který přitahuje pozornost odborné i laické veřejnosti nejvíce.
Regera ovšem nebyla jedinou novinkou, která se objevila na ženevském autosalonu. Kromě ní Koenigsegg přivezl na výstaviště Palexpo také model One of 1, který svým názvem odkazuje na předchozí edici One:1. To samozřejmě má svůj důvod především v motorovém prostoru, kde najdeme přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na jeden megawatt, tedy 1 361 koní. Rozdíly jsou ovšem v hmotnosti, která zůstala na 1 380 kilogramech, a bodykitu.
Jakkoliv se verze One of 1 a One:1 na první pohled neliší, jedna zásadní změna se najde. Spočívá v odnímatelném střešním panelu, který byl až dosud megawattovému supersportu zapovězen kvůli střešnímu sání. To ovšem nyní bylo zkráceno, majitel tohoto exempláře si tedy může užívat i jízdy s větrem ve vlasech. Jaké to přitom je, když máte pod pravou nohou 1 361 koní, to nám dokazuje nové video z testovací dráhy v Millbrooku.
Na něm se ukazuje již autentická varianta One:1, tedy model s hmotností sníženou na 1 361 kg, která tak plně koresponduje s výkonem, na což ostatně odkazuje název vozu. Za volant tohoto konkrétního exempláře se posadil hlavní testovací jezdec Koenigseggu Robert Serwanski, který je obklopen ochrannou klecí. To je věc, kterou jsme dosud u této varianty neviděli. Je tedy možné, že Švédové chystají něco ještě pekelnějšího.
Než ovšem vaše očekávání od nového videa vybičujeme na maximum, musíme dodat, že záběry se soustředí především na zvuk přeplňovaného osmiválce. Nikoliv na zběsilé průlety po testovací dráze. Zatím je přitom otázkou, zda se jich dočkáme někdy v brzké budoucnosti či zda si je členové SCD nechají pro sebe.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024 - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 2 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 3 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 5 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 6 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Živá témata na fóru
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.17. 21:42 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins