Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Kupé i8 nedostane verzi od divize M, podle BMW je to nesmysl
14.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnadějněji vyhlížejících sporťáků BMW posledních let vysloveně volá po jiném, než tříválcovo-elektrickém pohonu. V Mnichově ale jeho křik nevyslyší.
Musíme uznat, že z hlediska přitahování zájmu publika zvládlo BMW odhalování nové i8 prakticky dokonale. Však jen částečně odlišně vyhlížející koncept téhož auta odhalilo už před více než dvěma léty a v mezičase nám něco z něj ukázalo tolikrát, že mnozí museli začít na označení „i8” házet šipky. Přesto, nebo možná i právě proto se sériová i8 stala jednou z nejsledovanějších novinek frankfurtského autosalonu, alespoň u nás, alespoň mezi vámi.
Do značné míry za to jistě mohl její zajímavý vzhled, který by klidně mohl vzít za své i označení ikonické M1 a málokdo by se zlobil. Proto se ještě před frankfurtskou premiérou začalo hovořit o tom, že právě po verzi od nejslavnější divze BMW tohle kupé volá. Zkrátka a jednoduše - hybridní pohon je jistě zajímavá hračka, ale když se pod kapotou usídlí pořádný motor a zbytek auta dostane adekvátní naladění...
Jenže nedostane. V rozhovoru s kolegy u Car Advice to až s nečekanou vehemencí popřeli hned dva vysoce postavení manažeři mnichovského koncernu. Šéf technické komunikace Cypselus von Frakenberg doslova řekl: „Nemyslím si, že by dávalo smysl míchat tyto dvě podznačky v jednom autě. Máme M, máme i a máme BMW.” Společný model podle něj prostě není nezbytný a konstatoval dokonce, že se „žádného 'M i' v budoucnu nedočkáme”.
Podobně rezolutní byl šéf produktových manažerů divize M Carsten Pries, který řekl, že jde o dvě zcela oddělené divize a neexistuje žádný pohyb technologií ani jedním směrem. Takže zkrátka zapomeňte, buď tříválcový hybrid, nebo nic, s konvenčním pohonem se pro i8 nepočítá...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Sériová i8 okouzlila Frankfurt, mnozí hned začali volat po konvenčně poháněné verzi. Vůz ale křídla neroztáhne, jiná než hybridní verze nepřijde
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva