Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus vyrazil na Nürburgring, testuje nové modely Exige S a Elise R (videa)
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka skutečně chytla již několikátý dech, ještě letos tak možná dorazí nové modely. Elise R by měl skloubit 220 koní a 900 kg.
Britská automobilka Lotus měla před nějakými dvěma roky opravdu namále. Nový majitel v podobě firmy DRB-Hicom ovšem dokázal, že má všech pět pohromadě. Nejprve totiž zastavil vývoj všech novinek a rozhodl, že prioritou bude modernizace stávajícího portfolia. K tomu posléze přesvědčil britskou vládu, aby do firemní kasičky vhodila nějaký ten zlaťák. Obchody se tak konečně rozhýbaly, pročež automobilka doufá, že letos se jí povede prodat 2 000 exemplářů.
Mimo to Lotus začal pošilhávat také po nových segmentech trhu, v tomto případě ovšem hovoříme o velmi vzdálené budoucnosti. Ta nejbližší je totiž i nadále spojena pouze s vylepšením modelů Exige a Elise, přičemž různé deriváty byly aktuálně nachytány na Severní smyčce Nürburgringu. Zajímavé je, že mnohem kurážněji znějí tři exempláře Lotusu Exige S, které najdete na prvním videu.
Jednat by přitom mělo jen o pouhý facelift, různé tóniny vyluzované výfuky ovšem naznačují, že Britové možná experimentují s motorovým prostorem. Ať už tyto čachry dopadnou jakkoliv, jisté je to, že do produkce i nadále dorazí 1,8litrový agregát s kořeny u Toyoty. Jeho vnitřnosti ovšem Lotus jaksepatří poladil, aby svým vozům dopřál vysokootáčkový charakter.
Tou samou pohonnou jednotkou by pak měl být osazen i červeno-černý Elise na druhém videu, přičemž podle všeho by mělo jít o prototyp silniční verze modelu S Cup R. Ta byla představena loni, běžné vozovky jsou jí ovšem zapovězeny. Místo toho svými 220 koňmi drtí pouze závodní okruhy v rámci šampionátu Lotus Cup, který se jede v USA, Anglii, Japonsku a Číně.
Spíše než na výkon ovšem Lotus sází na nízkou hmotnost, která bez náplní činí 900 kg. Právě díky ní totiž vůz oproti standardnímu provedení zrychlil na přibližně pětikilometrovém okruhu o 4 sekundy na kolo. Stejné komponenty, ať již mechanické či vizuální, by přitom měl dostat také silniční model. Ten ovšem zároveň obdrží i světla a nejspíše také název Elise R. Je přitom sporné, kde bude novinka debutovat, od věci ale prý není ani podzimní autosalon v Paříži. Po boku Lotusu Elise R by se pak mohl objevit i modernizovaný Exige S, ten ale zjevně v dané chvíli bude (vcelku neoprávněně) za chudého příbuzného.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva