Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Luca di Montezemolo říká, že Ferrari je teď Americké. V jeho čele zřejmě skončí
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Ferrari trvá na exkluzivitě, zatímco šéf mateřského Fiatu touží po kvantitě, jež by vedla k ještě vyšším ziskům. Čeká nás prý „konec jedné éry“.
Šéf italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne nemá zrovna skromné plány. Během příštích pár let by totiž všechny zúčastněné značky s výjimkou Lancie chtěl dostat na výsluní. Do značné míry přitom spoléhá na Ferrari, které se v loňském roce zasadilo o 12 procent celkového provozního zisku skupiny. Značka se Vzpínajícím se koníkem ve znaku přitom neprodala ani 7 000 exemplářů, zatímco zbytek koncernu eviduje okolo 4,4 milionu registrací.
Je tedy naprosto jasné, která automobilka je pro FCA zlatým vejcem. Zároveň by se přitom měla stát i dojnou krávou, pročež chce Marchionne obětovat exkluzivitu na úkor kvantity. Mimo to by pak šéf Fiatu rád rozšířil také portfolio Ferrari. Tím jde ovšem proti strategii, kterou značce vytyčil Luca di Montezemolo a jež staví právě na výjimečnosti. Není proto divu, že se během víkendové Velké ceny, která se jela na italské Monze, oba velikáni střetli.
Je přitom logické, že pokud dojde na lámání chleba, bude to Montezemolo, kdo bude muset nakonec odejít. To ostatně potvrdilz již tři nezávislé zdroje, přičemž k danému kroku prý dojde ještě letos. Ferrari by tak doslova ztratilo hlavu, neboť Montezemolo je u kormidla již od roku 1991. Jenže starým zlatým časům zřejmě odzvonilo, neboť „Ferrari je nyní americké“, a to znamená „konec jedné éry“ - takto měl popsat situaci sám Luca di M.
Marchionne pak navíc dodává, že „nikdo není nenahraditelný“, což naznačuje pouze jedno. A ačkoliv se prý o novém šéfovi Ferrari neuvažuje, vodítek mířících zcela opačným směrem je tu dostatek. Zvláště pokud do dané rovnice ještě dosadíme katastrofální počínání značky v šampionátu Formule 1. Je tedy velmi pravděpodobné, že se letos dočkáme vskutku zásadního oznámení.
Šéf Ferrari Luca di Montezemolo se dostal do křížku se šéfem koncernu Fiat Sergio Marchionnem. A zdá se, že tento souboj pro něj dobře nedopadne
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
před 11 hodinami - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
včera - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva