Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8

Mercedes, stejně jako mnoho ostatních automobilek, postupně snižuje normovanou spotřebu svých modelů. A tak nahrazuje své velké atmosféry menšími jednotkami s přeplňováním.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8

17.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes, stejně jako mnoho ostatních automobilek, postupně snižuje normovanou spotřebu svých modelů. A tak nahrazuje své velké atmosféry menšími jednotkami s přeplňováním.

Mercedes se rozhodl zbavit další ze svých modelů velkých atmosférických osmiválců o objemu 5,5 litru, které měly doposud domov ve vozech jako je kupé E500, jenž jsme pro vás loni otestovali. Náhradou bude dvojitě přeplňovaný agregát o objemu 4,6 litru. Mercedes se nechal slyšet, že tento osmiválec bude o 32 % silnější než v případě atmosférického staršího agregátu, navíc bude tento motor o 20 % v testech spotřeby dle evropských norem. Při vyšším zatížení bude realita jistě tradičně opačná, ale nabídku motorů na trhu dnes určují normy, nikoli preference zákazníků a ty velí jasně: čím menší motor, tím menší normovaná spotřeba, tím větší výhra. To, že většina zákazníků zatěžuje motory Mercedesu citelně více než cyklus eurotestu a udávaná čísla se s praxí nezřídka míjejí, zjevně žádnou z odpovědných osob nezajímá.

V modelovém roce 2012 tak bude tento přeplňovaný osmiválec dostupný nejen ve všech provedeních třídy E, o čemž jsme vás před časem informovali, ale nově i v řadách CLS a S. Naladění bude v různých modelech odlišné, a tak se dočkáme prozatím dvou variant s výkonem 402 respektive 429 koní a točivým momentem 600 respektive 700 Nm. Klíčovými technologiemi pro tento agregát je jistě přímé vstřikování, zapalování směsi více svíčkami a také přeplňování.

Většina agregátu je z hliníku, ale klíčové komponenty, které jsou nejvíce namáhány jako kliková hřídel, válce nebo spoje mezi pístem a klikovou hřídelí budou z kované ocele. Obě turbodmychladla dávají tlak až 0,9 baru, takže zde můžeme mluvit o podobném přístupu jako v případě nových přeplňovaných agregátů BMW, kde se hledí na nejen na výkon a točivý moment, ale také jeho dostupnost v širokém spektru otáček.

Chladicí systém motoru prošel také podstatnými změnami a máme zde nově dvouúrovňový chladicí okruh skrz v hlavách válců. Nový systém umožní lepší odvod tepla, přestože je tlak v okruhu chladícího systému nižší a vodní pumpa tak bere agregátu méně výkonu. Celkově třístupňové řešení chlazení motoru navíc dovolí motoru, aby rychleji ohřál, neboť po startu chladicí kapalina vůbec necirkuluje v oběhu. V momentu kdy se motor ohřeje, tak se chladící kapalina začne prohánět skrz motor samotný ale nikoli skrze chladič (to již známe z dnešních aut). Až teplota chladící kapaliny dosáhne 105 stupňů, tak se zapojí do hry také tradiční chladič.

Nové motory Mercedesu se mohou zdát krokem kupředu, pokud se týká použitých technologií, ale náročné zákazníky bude muset automobilka přesvědčit o tom, že i jejich další vlastnosti jsou bez kompromisu. Na motor 5,5 V8 si totiž málokdo stěžoval a nebýt tvrdých evropských regulací normované spotřeby skrze maximální emise CO2, této záměny bychom se dočkali jen těžko.


Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 1 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 6Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 2 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 11Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 3 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 7Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 4 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 5Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 5 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 8Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 6 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 9Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 7 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 2Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 8 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 3Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 9 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 4Mercedes 4,6 V8 twin-turbo se dále šíří nabídkou značky, na úkor 5,5 V8 - 10 - MB V8 Twin-Turbo 2012 MB V8 Twin-Turbo 2012 1
Mercedes-Benz 4,6 V8 Twin-Turbo

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.