Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší

Honda NSX bude podle svého tvůrce cenově srovnatelná s R8, výkony ale bude konkurovat Ferrari 458 Italia.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší

8.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda NSX bude podle svého tvůrce cenově srovnatelná s R8, výkony ale bude konkurovat Ferrari 458 Italia.

Jak si většina čtenářů nejspíš vybaví, původní Honda NSX měla být lepší než soudobé Ferrari, ale zároveň dostupnější k pořízení. Japonská automobilka Honda s novou inkarnací tohoto legendárního stroje pracuje s podobnou strategií, jak opět vyjevil šéf vývoje Ted Klaus: „Musíme dosáhnout stejné akcelerace, jakou by zákazník dosáhl s Ferrari. A musíme být schopni ji nabídnout každý den a také na Nürburgringu,” uvedl.

Patrně měl na mysli červencovou událost na Severní smyčce Nürburgringu, při které testovací prototyp právě na tomto okruhu shořel na prach, údajně kvůli přehřátí motoru. A zmínka italské značky jistě znamená model 458, který ve standardním provedení, nikoliv Speciale, je jedním ze strojů, se kterými Honda novou NSX při vývoji poměřuje.

Ted Klaus také světu sdělil, že NSX bude cenově srovnatelná s Audi R8. To má docela velké rozpětí, ale v ČR začíná těsně pod třemi miliony korun. Dá se tedy očekávat, že NSX na tom bude podobně. Zároveň ale Honda nebude chtít uspokojovat poptávku, bude se prý spíše snažit o exkluzivitu. V tom tedy bude blíže italskému výrobci.

Připomeňme, že Honda NSX bude mít pod kapotou benzínový šestiválec se dvěma turbodmychadly jako součást hybridního ústrojí. Právě spalovací motor, resp. jeho nedostatečné chlazení při plné zátěži mělo stát za zmíněným německým požárem; k výbuchu baterií nedošlo. Nakolik bude tentokrát strategie výkonů Ferrari za menší peníze úspěšná, se zatím necháme překvapit.


Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 1 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 01Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 2 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 02Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 3 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 03Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 4 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 04Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 5 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 05Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 6 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 06Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 7 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 07Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 8 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 08Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 9 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 09Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 10 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 10Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 11 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 11Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 12 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 12Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 13 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 13Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 14 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 14Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 15 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 15Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 16 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 16Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 17 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 17Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 18 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 18Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 19 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 19Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 20 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 20Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 21 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 21Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 22 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 22Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 23 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 23Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 24 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 24Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 25 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 25Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 26 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 26Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 27 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 27Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 28 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 28Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 29 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 29Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 30 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 30Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 31 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 31Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 32 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 32Nová Honda NSX zopakuje strategii té původní: chce být Ferrari pro chudší - 33 - Honda NSX 2015 ofocoalni foto detroit 33
Takto se Honda NSX 2015 ukázala v Detroitu v lednu roku 2013

Zdroj: Jalopnik

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.