Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Porsche Panamera ukázalo záď s minimem maskování, je vážně hezčí (videa)
9.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace liftbacku ze Zuffenhausenu dostala do vínku pohlednější zadní partie. Zároveň dorazí s lehčí platformou MSB a luxusnější výbavou.
Současné Porsche Panamera sice prodeje značky ze Zuffenhausenu jaksepatří navýšilo, zároveň však i sama automobilka přiznala, že jde o designový omyl. Nová generace proto má být daleko hezčí, což ve výsledku nemusí být až tak složitý úkol. Stačit by mohl větší zásah do podoby zadních partiích a rázem tu namísto ošklivého káčátka máme jednu z favoritek na titul královny krásy.
Jak přitom naznačují nové záběry, Porsche se touto cestou skutečně vydalo. Nová Panamera, která se ukáže nejpozději příští rok v Paříži, byla totiž aktuálně nachytána při testech na předměstí Stuttgartu. A to již s velmi drobným maskováním, díky čemuž si můžeme zadní partie docela dobŕe prohlédnout. Při pohledu na koncový sloupek se nám přitom na mysl vkrádá Tesla Model S.
Momentálně je přitom nadmíru těžké zmínit, nakolik se bude lišit i příď a boky, v tomto směru by bylo ideální postavit obě generace vedle sebe. Dá se ovšem předpokládat, že v těchto oblastech již budou změny menší než na zádi. Kromě vzhledu však můžeme čekat revoluci i pod kapotou, kde se objeví modulární platforma MSB.
S touto architekturou je spojeno vyšší užití hořčíku a hliníku, což kromě navýšení tuhosti přinese i zhruba 60kilovou dietu. Jelikož Porsche ale hodlá u svého čtyřdveřového modelu zároveň i navýšit luxus, dočkáme se ve výsledku zhruba stejné hmotnosti jako u stávajícího provedení, tedy nějakých 1 800 až 1 900 kilogramů.
V rámci motorového prostoru lze čekat šestiválce a osmiválce, dále nejspíše Porsche nezajde. Nižší emise CO2 bude spíše než přeplňovaný čtyřválec lovit plug-in hybridní provedení, případně pak dieselová varianta. Tím ale máme veškeré dostupné informace zrekapitulované, na další bude třeba pár měsíců počkat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 59 minutami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva