Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301

Před dvěma roky francouzská značka ve světě prodávala jen 30 % své produkce. Příchod Peugeotu 301 a dalších levných modelů má tento stav změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301

23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Před dvěma roky francouzská značka ve světě prodávala jen 30 % své produkce. Příchod Peugeotu 301 a dalších levných modelů má tento stav změnit.

Na nejnovější modely francouzského koncernu PSA si nemůžeme stěžovat. Dokonalé tedy zdaleka nejsou, jak Citroën C-Elysée, tak i Peugeot 301 ale za málo peněz nabízejí slušnou porci muziky. Automobilka s nimi navíc nehodlá zasáhnout pouze tradiční trhy v podobě Turecka, střední a východní Evropy, Ruska nebo Středního východu, ale také Čínu. Což by se mohlo nejen vyplatit, ale zároveň je to i bezpodmínečně nutné.

Na základě prohlášení Maxime Picata, osmatřicetiletého současného šéfa značky, by totiž Peugeot v roce 2020 velmi rád prodával až 60 procent veškeré produkce mimo Evropu. Model 301 je přitom jen první vlaštovkou, jak tohoto cíle dosáhnout. Následovat by měly další automobily podobné koncepce.

Do karet značce hraje to, že Picat až do září letošního roku působil jako šéf čínské pobočky PSA, díky čemuž tamní trh zná jako své boty. Na druhou stranu, Peugeot 301 se má vyrábět ve španělském Vigu, což by navýšilo náklady o dopravu a ceny o dovozní clo. Další spolupráce se značkou Dongfend je tak zřejmě nevyhnutelná.

Zvláště, když malé zapojení Peugeotu na mezinárodním trhu je značce neustále předhazováno. Mluvčí automobilky ovšem prohlásil, že se tvrdě pracuje na změně. To dokládají i neustále se navyšující prodeje mimo Evropu. Zatímco totiž v roce 2010 to bylo 30 %, loni již značka dosáhla 40 %.

Podle očekávání by pak v roce 2015 měla mimo Starý kontinent skončit polovina veškeré produkce francouzské automobilky, do čehož již stoprocentně bude zapojen Peugeot 301. Cíl pro rok 2020 tak nevypadá zcela nereálně.


Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 1 - Test Peugeot 301 16i 017Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 2 - Test Peugeot 301 16i 018Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 3 - Test Peugeot 301 16i 015Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 4 - Test Peugeot 301 16i 019Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 5 - Test Peugeot 301 16i 020Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 6 - Test Peugeot 301 16i 021Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 7 - Test Peugeot 301 16i 064Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 8 - Test Peugeot 301 16i 068Peugeot chce v roce 2020 prodávat 60 procent produkce mimo Evropu, pomoci má nová 301 - 9 - Test Peugeot 301 16i 104
Peugeot 301 je první vlaštovkou, která má francouzské automobilce pomoci k navýšení prodejů mimo Evropu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.