Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní

29.9.2016 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Motor Infiniti VC-T, kolem kterého kolují ambiciózní prohlášení, se ukázal v Paříži. V řezu ukázal, jak vypadají jeho krajní kompresní poměry.

Pokud vám ze srpnového odhalení nebyl jasný princip funkce motoru Infiniti VC-T a jak to vevnitř vypadá při různých kompresních poměrech, jistě jste nebyli sami. Infiniti vypustilo do světa spoustu informací a ambiciózní prohlášení, že jejich novinka má potenciál zabít diesely, ale jen dva obrázky a žádnou animaci, jak to celé funguje.

Tu nemáme dodnes, ovšem na pařížském autosalonu se můžeme podívat na řez novým motorem. Částečně vidíme i do dvou spalovacích komor, na jejichž stěnách jsou dvě čáry - růžová a zelená. Právě ty označují dráhu, po které se píst pohybuje při svém zdvihu v jednom ze dvou krajních kompresních poměrů. Zelená ukazuje 14:1, růžová 8:1.

Délka pracovní dráhy pístu je pořád stejná, dochází k jejímu posunu a tím i změně polohy horní úvratě pístu. Právě to mění kompresní poměr. Připomeňme, že nový motor Infiniti VC-T se má jako první objevit v příští generaci crossoveru QX50 a postupně si má najít cestu i do dalších modelů Infiniti a Nissanu. První na řadě budou modely s vpředu napříč uloženým motorem. Postupně by měl zcela nahradit 3,5l V6, a to s dvoulitrovým objemem, obdobným benzinovým výkonem a spotřebou na úrovni dvoulitrových dieselů.

Jak moc se tohle může stát realitou, ukáže až praxe. Pokud byste hledali více informací k tomu, jak přesně nový motor funguje a v čem tkví jeho převratnost, starší článek je vám stále k dispozici...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 1 - infiniti vc-t v rezu foto 01Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 2 - infiniti vc-t v rezu foto 02Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 3 - infiniti vc-t v rezu foto 03Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 4 - infiniti vc-t v rezu foto 04Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 5 - infiniti vc-t v rezu foto 05Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 6 - infiniti vc-t v rezu foto 06Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 7 - infiniti vc-t v rezu foto 07Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 8 - infiniti vc-t v rezu foto 08Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 9 - infiniti vc-t v rezu foto 09Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 10 - infiniti vc-t v rezu foto 10Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 11 - infiniti vc-t v rezu foto 11Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 12 - infiniti vc-t v rezu foto 12Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 13 - infiniti vc-t v rezu foto 13Podívejte se do nového motoru, který má se spotřebou dieselu 272 benzinových koní - 14 - infiniti vc-t v rezu foto 14
Rozdíl mezi kompresními poměry není takhle na pohled velký, udělá ale hodně

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama