Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1
29.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský a britský supersport disponují výkonem vyšším než 900 koní, zatímco Němci ještě donedávna nabízeli méně než 800. Změna tak byla nutná.
Pro automobilku Porsche se v posledních letech změnily zažité pořádky, ož je patrné již na skladbě modelů i jejich prodejnosti. Kromě toho ale dochází také k posunu pojmu „dostatečný výkon”. Ještě v roce 2000 totiž základnímu modelu 911 996 Carrera stačilo k oslnění publika 300 koní, dnes obdobné stádo najdete pod kapotou řady obyčejnějších sedanů, kombíků nebo hatchbacků, však i takový Opel Astra OPC 2012 s cenou pár set tisíc má k dispozici 280 koní. Proto ostatně Porsche vyšponovalo sílu svého hybridního supersportu 918 Spyder až na 796 koní, ani to ale po představení nového Ferrari LaFerrari a McLarenu P1 nestačí.
Rozhodnutí automobilky znovu přehodnotit technické parametry tak nakonec ani není překvapivé. Pro Porsche je model 918 Spyder propagátorem nových technologií, na kterých bude postavena velká část budoucnosti značky. Již v úvodu prohraný závod s hlavními rivaly, kteří z kombinace benzinové pohonné jednotky a elektromotoru pumpují více než 900 koní, by ale rozhodně nebyl dobrým renomé. A proto hybridní supersport posílil o nějakých 80 koní na celkové stádo 876 koní - jak přesně, to nevíme, posílení elektromotorů se ale zdá být nejsnazší cestou.
Nová hodnota sice konkurenty ani papírově nedorovná, rázem jsou ale aspoň na dostřel. V reálu bude mít Porsche 918 Spyder beztak problém s Ferrari LaFerrari a McLarenem P1 držet krok, neboť je podstatně těžší. Jestli se mu podaří zajet Severní smyčku Nürburgringu pod sedm minut, jak firma avizovala, to je otázkou, oproti italské a britské konkurenci ale Porsche přichází s odnímatelným střešním panelem a udávaným dojezdem až 150 km čistě na elektřinu.
Jak to všechno bude vypadat v praxi uvidíme po letošním frankfurtském autosalonu, kdy se má definitivně sériová 918 měla představit veřejnosti. Zmíněné informace pocházejí od jednoho z členů fóra Teamspeed, který si prý všechny tři supersporty zakoupil. Ostatně, proč riskovat, že byste si mohli koupit ten spatný...
Porsche 918 Spyder vznikne pouze v 918 kusech. Budoucím vlastníkem jednoho z nich je kupec nového Ferrari LaFerrari a McLarenu P1, který ohlásil našponování sériového výkonu na 876 koní
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
- V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024 - Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024 - Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva