Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche prý „vážně zvažuje”, že by 911 GT3 nadělila manuál. Ovšem jen ve verzi RS
15.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnepochopitelnějších kroků loňského roku, vybavení nové generace 911 GT3 pouze automatickou převodovkou, nakonec možná dojde nápravy, alespoň částečné.
Pokud některá z automobilek nabízí dlouhá léta bok po boku pro určitý model manuální i automatickou převodovku a dojde k závěru, že se ta manuální prodává málo na to, aby mělo smysl jí dále nabízet, dá se to pochopit. Ani v takovém případě sice situace není jednoznačná, neboť pro image vozu může mít podstatně větší prospěch pár procent nadšených řidičů toužících po manuálu, než větší počet často „nenadšených konzumentů” preferujících samočinné řazení, ale aspoň v Excelu to smysl dává.
Pokud se ale Porsche rozhodne pro model 911 GT3 nabídnout v nové generaci jen a pouze automat, aniž by kdykoli předtím byl pro tento vůz k dispozici, ještě o rok předtím říká, že dostane znovu pouze manuál, později svou otočku o 180° vysvětluje arogantními prohlášeními a odmítá své rozhodnutí korigovat před nemalým množstvím stěžujících si zákazníků předchozích generací, smysl to prostě nedává. Už několikrát se mluvilo o tom, že Porsche neustojí tlak hlavně amerických zákazníků a i když se zatím nic hmatatelného nestalo, nakonec se možná opravdu stane.
Zmiňují se o tom kolegové z Car and Driver, podle jejichž zdroje Porsche navzdory jiným zkazkům „silně zvažuje”, že by 911 GT3 nakonec manuál dostala. Nemá se jej ale dočkat ve „standardním” provedení, nýbrž ve verzi GT3 RS, která podle jiných zpráv přímé řazení též dostat neměla.
Samozřejmě nevíme, zda se tyto zvěsti zakládají na pravdě, na rozdíl od jednání Porsche ale smysl dávají. Na světě existuje jen málo jiných vozů, u kterých jsme si stoprocentně jisti, že nevybavit je manuální převodovkou je pro výrobce čistou ztrátou. Navíc v případě verze, u níž automobilka šetří i gramy nahrazením plastového loga nálepkou, se zdá být preference o desítky kilogramů lehčí manuální převodovky zcela logické...
Porsche 911 GT3 absencí manuálního řazení nesporně trpí, verze RS by nemusela
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 2 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 4 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 5 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 7 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova