Řidiči Nissanu GT-R změřili 276 km/h na devadesátce, nechal se chytit?

Překročení nejvyšší povolené rychlosti není neobvyklý a často ani nebezpečný přestupek. Překročit limit o 186 km/h se ale hned tak nevidí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidiči Nissanu GT-R změřili 276 km/h na devadesátce, nechal se chytit?

28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Řidiči Nissanu GT-R změřili 276 km/h na devadesátce, nechal se chytit?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Překročení nejvyšší povolené rychlosti není neobvyklý a často ani nebezpečný přestupek. Překročit limit o 186 km/h se ale hned tak nevidí.

Evropa se zejména v posledních letech snaží vystupovat jako jednotný celek, už pohled na rozdíly v dopravních předpisech ale ukazuje, jak moc velké odlišnosti mezi jednotlivými zeměmi panují. Zatímco v takovém Německu můžete na dálnici jet třeba 400 km/h a policie vám bude salutovat, existuje několik evropských zemí, kde vás i za jízdu klidně poloviční rychlostí na úplně stejném typu silnice zavřou do vězení.

Jednou z takových zemí je Španělsko, kde existuje možnost (na rozdíl od některých dalších, tam je to jistota) zavřít řidiče na 6-12 měsíců do vězení mj. v případě, kdy mu na dálnici s obvyklým limitem 120 km/h bude naměřena rychlost 200 km/h a vyšší. Pro někoho to jistě bude znít komicky v době, kdy takové rychlosti s menší pomocí gravitace zcela bezpečně dosahuje i Škoda Fabia 1,2 TSI a existují auta, u nichž se v 338 km/h ptáte na nezbytnost omezovače, taková je ale realita. Jezdit opravdu rychle v této zemi tedy nepovažujeme za vysloveně chytré, zejména pokud se nesnažíte být před policií o krok napřed, ale přesto si to někteří „lajznou”.

Sami považte, zda jde o akt odvahy či idiocie, údajně mladému, blíže neidentifikovanému řidiči Nissanu GT-R ale byla ve čtvrtek v 10:30 hodin dopoledne na naměřena na silnici N-347 spojující dálnici A-7 s letištěm andalúské Almeríi policií v neoznačeném autě naměřena rychlost 276 km/h. Tak rychle se ve Španělsku nesmí jezdit nikde, konkrétně na této silnici je ale rychlost omezena na 90 km/h - řidič tedy jel rychlostí rovnou více jak trojnásobku tamního limitu, který překonal o 186 km/h.

Člověk by čekal, že než se policie nadá, GT-R bude pryč, řidič ale evidentně nejel takto rychle pořád. Policie jej v tom samém autě, ve kterém jej změřila, později dostihla a údajně na bezpečném místě zastavila. Řidič nekladl odpor a nyní se před soudem - protože tak vysoké překročení rychlosti je ve Španělsku kvalifikováno jako trestný čin - bude ze svého jednání zpovídat. Hrozí mu i zmíněné vězení, ve Španělsku ale existuje možnost vykoupit se z každého měsíce trestu odnětí svobody za toto jednání dvojnásobkem průměrného platu dotýčného a předpokládáme, že toho tento člověk využije udělá. S 12 trestnými body ale bude muset chvíli na řízení zapomenout.

Pochopitelně, i španělská veřejnost je rozdělena tím, jak je na podobná překročení rychlosti nahlíženo. Někteří argumentují Německem a faktem, že pokud Nissan GT-R - a že to dovede vážně rychle - rozpálíte na zjevně poloprázdné silnici dálničního typu na 276 km/h, nic až tak hrozného se neděje, že na silnici vídají nebezpečnější věci. A zbytek ho má za vraha atp. Která možnost je vám bližší, si vyberte sami, nechat se změřit při jízdě tak vysokou rychlostí v zemi s tak striktními postihy za podobné jednání je každopádně výjimečné...


Řidiči Nissanu GT-R změřili 276 km/h na devadesátce, nechal se chytit? - 1 - Ridic Nissan GT-R 276 kmh na 90 kmh 01Řidiči Nissanu GT-R změřili 276 km/h na devadesátce, nechal se chytit? - 2 - Ridic Nissan GT-R 276 kmh na 90 kmh 02
Pro policii jistě slušný úlovek, zvláště když řidiče sama dostihla

Řidiči Nissanu GT-R změřili 276 km/h na devadesátce, nechal se chytit? - 3 - Ridic Nissan GT-R 276 kmh na 90 kmh 03
Řidič měl být změřen a dostižen v úplně obyčejném neoznačeném autě s radarem (ilustrační foto)

Zdroje: Almeria360, Policias.es

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.