Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází

Německá značka chce především dosahovat zisku. K paktování s Brity tak možná nedojde, rival pro Audi A1 byl navíc zamítnut stoprocentně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází

15.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka chce především dosahovat zisku. K paktování s Brity tak možná nedojde, rival pro Audi A1 byl navíc zamítnut stoprocentně.

Není tomu dlouho, co jsme vás informovali o možné spolupráci britské a německé značky. Nitky měl přitom v zákulisí spojovat italský investiční fond Investindustrial, tedy aktuální majoritní akcionář v Astonu Martin a dřívější vlastník výrobce motocyklů Ducati, který po několik měsíců spolupracoval právě s Mercedesem. Jak se ovšem ukázalo na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu, celá záležitost má do reality hodně daleko.

Šéf třícípé hvězdy Dieter Zetsche prohlásil, že je sice spolupráci otevřený, ta však musí mít opravdový smysl. A právě v tomto bodě Aston Martin naráží. Podle Zetscheho by totiž nešlo pouze o dodávku výkonnějších, hospodárnějších a charakternějších motorů (aktuální dvanáctiválec přeci jen vzniknul spojením dvou šestiválců Fordu na jednu klikovou hřídel), ale také o přepracování kompletní elektroinstalace.

To již znamená daleko větší úsilí, které by Mercedes-Benz mohlo odvádět od jeho základního byznysu. A právě to Zetsche nechce připustit. Zvláště, když nejde jen o pár motorů ročně jako v případě spolupráce s Pagani, ale o pravidelné dvanáctiměsíční dodávky komponentů pro přibližně dvě tisícovky vozů.

Co tedy vše znamená? V podstatě nic jiného než počátek skutečného vyjednávání, kdy snažit se musí zejména Aston Martin. Zvláště, když kdysi zvažovaná spolupráce, která by se týkala značek Maybach a Lagonda, již jednou pohořela. V Investindustrial jsou tak aktuálně telefony dozajista permanentně vytížené.

Zetsche ovšem v Detroitu nemluvil jen o spolupráci s Brity, ale také odmítnul další sestup značky do nižších segmentů trhu. Kategorie supermini podle něj vyžaduje výrobu velkého množství vozů, s ohledem na co nejnižší prodejní cenu však zaručuje jen miniaturní zisky. A to znamená, že rival pro Audi A1 nebude. Mercedes-Benz místo toho využije svého partnerství s Renaultem, které by se mělo projevit již na příští generaci vozů Smart. Opětovně totiž budou k dispozici modely dvou i čtyřmístné. Zetsche zároveň dodal, že se chystá rozšíření i nabídky, ovšem nikoliv zahlcení trhu jako v případě Mini.


Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází - 1 - Mercedes-Benz CLA 2013 prvni oficialni sada 37Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází - 2 - Mercedes-Benz CLA 2013 prvni oficialni sada 45Šéf Mercedesu je otevřený spolupráci s Astonem Martin, vidí ale řadu nesnází - 3 - Mercedes-Benz CLA 2013 prvni oficialni sada 46
Šéf Mercedesu Dieter Zetsche nepředstavil v Detroitu pouze nové čtyřdveřové kupé CLA, ale rovněž se rozpovídal o spolupráci s Astonem Martin a možné konkurenci pro Audi A1

Zdroje: Autocar, Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.