Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Fabia R2: sporťák pro každého (kdo má 1,5 milionu)
8.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda připravili nový závodní vůz pro kategorii R2. Určen je primárně pro začínající amatérské jezdce, přesto si na něj musíte připravit slušný obnos peněz.
Angažmá Škody v motoristickém sportu se jeví být dlouhodobě úspěšným, a tak není divu, že automobilka své aktivity na tomto poli dále rozšiřuje. Právě dnes představila nový soutěžní vůz, který nalezne své uplatnění v kategorii R2. Jmenuje se Fabia R2 a je určen především amatérským závodním jezdcům, kteří hledají cenově dostupný a provozně ne až tak náročný soutěžák.
Vůz byl vyvíjen a testován pro použití v rallye téměř dva roky. Za jeho vznikem stojí primárně specialista na tomto poli, firma Impromat Car, kterou ovšem Škoda ve vývoji přímo podporovala. Proto jej také nyní prezentuje jako vlastní. Podle Škody by Fabia R2 by měla splňovat vysoké nároky na dynamiku a pochlubit se zejména pečlivě vyvinutým podvozkem.
Novinka vychází se sériového modelu, podstatně se ovšem liší motorem a převodovkou. Oproti sériovému modelu byl dále podstatně přepracován podvozek, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Pod kapotou pracuje motor 1,6 16V o výkonu 132 kW (180 koní) dosahovaném při 7 500 ot./min, maximální točivý moment činí 194 Nm při 5 500 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová sekvenční převodovka. Cena nového vozu Fabia R2 činí 62 000 Euro, tedy něco málo přes 1,5 milionu korun.
Prodej bude mít starosti opět Impromat Car a jeho první snímky si můžete prohlédnout níže. Dodejme jen, že Fabia R2 je od února letošního roku homologována dle předpisů FIA a ještě dříve jsme jej mohli spatřit coby předjezdce loňské Rally Bohemia a Barum Rally.
Technická data Škody Fabia R2
Motor: atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 1,6 16V
Zdvihový objem: 1 598 cm3
Maximální výkon v kW při ot/min: 132 / 7 500
Maximální točivý moment v Nm při ot/min: 194 / 5 500
Elektronika motoru: Magneti-Marelli
Pohon: přední náprava
Převodovka: sekvenční pětistupňová Sadev







Škoda Fabia R2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 2 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 4 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 5 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
