Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda

Fabia RS, Rapid RS či Superb RS se v nejbližší budoucnosti realitou nestanou. Na ně i zbytek flotily čekají leda „rychlé plasty”.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda

7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fabia RS, Rapid RS či Superb RS se v nejbližší budoucnosti realitou nestanou. Na ně i zbytek flotily čekají leda „rychlé plasty”.

Pokud se pozorně zadíváte na nabídku mladoboleslavské automobilky, pak u každého modelu najdete celou řadu výbav a variací. Existuje však jedna výjimka potvrzující pravidlo, a to je označení RS. S tímto logem je dnes spojena pouze Škoda Octavia, a tak to prozatím i zůstane. Zdroje zevnitř automobilky totiž tvrdí, že pro dohlednou budoucnost se žádný ryze sportovní model nechystá. A to přesto, že stávající Octavia RS se na prodejích celé řady podílí 10 procenty, tedy dvojnásobným množstvím vůči předchůdci a lze tedy jen těžko prohlásit, že by zákazníci české automobilky o takové modely nestáli.

Není tedy nemístné předpokládat, že Škoda by našla dostatek zájemců minimálně o Fabii RS a Rapid RS, které by při své hmotnosti mohly být i s relativně skromnými motory (řekněme současné 1,4 TSI o 150 či více koních) velmi zajímavými deriváty za rozumné peníze. A uvážíme-li, jak velký podíl na prodejích Superbu měl u předchozí generace drahý V6, není nemístné tušit solidní potenciál i pro Superb RS. Jenže nic z toho bohužel prozatím nevznikne. Místo toho mohou tyto modely počítat s variantami typu SportLine či Monte Carlo, jejichž součástí jsou modifikované bodykity, větší litá kola nebo exkluzivní dekory a čalounění interiéru. Na výraznější úpravy podvozku či kupříkladu vyšší výkon v motorovém prostoru ale můžete rovnou zapomenout.

Litovat toho můžeme samozřejmě zejména v případě Škody Fabia, která by díky mateřskému Volkswagenu Polo GTI byla skutečně lákavým zbožím. Německý hatchback totiž díky faceliftu oproti minulosti výrazně posílil, když přepřáhnul z 1,4litrového motoru na 1,8litrový. Díky tomu výkon narostl na 192 koní, pročež se zrychlení z klidu na stovku odehraje za 6,7 sekundy. A to dokonce i s manuální převodovkou. Tohle by museli chtít i zákazníci Škody...


Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 1 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 02Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 2 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 04Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 3 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 08Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 4 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 09Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 5 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 10Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 6 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 11Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 7 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 14Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 8 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 15Škoda Octavia RS zůstane jediným RS od Škody, škoda - 9 - Test Skoda Octavia RS 230 prvni 17
Škoda Octavia RS zůstane alespoň v nejbližší budoucnosti jediným sportovním modelem značky

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.