Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace

Už samotný úbytek tak podstatné části nádrže během chvilky akcelerace by byl zajímavý. Ještě zajímavější ale je, že vlastně vůbec není skutečný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace

24.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už samotný úbytek tak podstatné části nádrže během chvilky akcelerace by byl zajímavý. Ještě zajímavější ale je, že vlastně vůbec není skutečný.

BMW M2 dělá radost řidičům přibližně dva roky a nedávno prošlo lehkým faceliftem. Ten pozměnil světlomety, ledvinky, nasávání vzduchu, přístrojový štít a držák na nápoje. Jasné a stručné, technika zůstala stejná a v rychlosti si člověk faceliftu ani nevšimne.

Je to ale vhodná příležitost znovu ověřit dynamický potenciál vozu, čímž nepohrdl náš už dobře známý kolega z kanálu AutoTopNL na Youtube. Ten modernizovanou verzi prohnal po německé dálnici a ukázal její akceleraci i maximální dosažitelnou rychlost. Což o to, zrychlení jde M2 výborně, maximální rychlost automobilu činí 269 km/h dle tachometru, ale dokáže jet ještě rychleji, pokud navštívíte úpravce. Nás ale na videu zaujalo v prvé řadě něco docela jiného - palivoměr.

Všimněte si, jakou neskutečnou rychlostí během akcelerace míří jeho ručička k nule. Zrychlení vozu k omezovači trvá něco přes 40 sekund a během takové chvilky se posune o několik milimetrů, doslova se hýbe před očima. Jeden dílek ukazatele tady představuje šestinu neboli skoro 17 % objemu nádrže, tady jej ručička překoná asi z poloviny. Ubylo tedy během 40 sekund nějakých 8 % paliva z 52litrové nádrže? A M2 tedy „žere jak protržená”, když si během chvilky vezme přes 4 litry paliva? Bylo by zajímavé, kdyby ano - úsporné auto to jistě není, ani být nemá. Ještě zajímavější ale je, že nikoli.

Rafičky moderních aut už delší dobu neukazují skutečné množství zbývajících pohonných hmot v nádrži, to asi autorům moderních vozů přijde příliš zastaralé. Z palivoměrů tak udělali částečné „dojezdoměry” a „děsiče” řidičů. Upozorňovali jsme na to v článku o nenápadných nesmyslech moderních aut, kde jsme konstatovali, že do ukazovaného množství paliva v nádrži se promítá i aktuální spotřeba resp. dojezd. Autor videa tedy jistě před natáčením akcelerace jel relativně pomalu a poté, co na to při zrychlení pořádně šlápl, jej auto začalo děsit brutálně rychlým úbytkem paliva v nádrži, který s realitou nemá nic společného.

Podívejte se na to sami na přiložených obrázcích či videu, je to fascinující kalup, kterým ručička palivoměru míří ke dnu. Pokud poté autor snímku ubral, paliva jistě zase „přibylo”. Smysl nám to nedává, ale je to skutečnost. Zvrácená skutečnost, ale skutečnost...


Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 1 - BMW M2 akcelerace palivomer 01Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 2 - BMW M2 akcelerace palivomer 02Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 3 - BMW M2 akcelerace palivomer 03Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 4 - BMW M2 akcelerace palivomer 04Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 5 - BMW M2 akcelerace palivomer 05Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 6 - BMW M2 akcelerace palivomer 06
Akcelerace faceliftovaného BMW M2 je jistě ohromující...

Takhle rychle BMW M2 při zrychlení ubývá palivo. Zaujme to víc, než jeho akcelerace - 7 - BMW M2 akcelerace palivomer 07
...ještě více ale ohromí fiktivní pohyb ukazatele zbývajícího paliva v nádrži vozu

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.