Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo licencovalo své technologie čínskému Geely, co jiného mu asi zbývalo
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čínská „matka“ si od Volva vybírá své „dividendy“. Švédové koncernu Geely postoupí licenci na platformu a několik dalších komponentů.
V roce 2010 se švédská automobilka Volvo stala součástí čínského koncernu Geely Automobile Holdings. Co všechno odprodej znamenal pro relativně malou severskou značku, se patrně dozvíme, až když začnou mluvit její bývalí zaměstnanci, navenek se nicméně zdá, že Volvo má svou kýženou autonomii, vyvíjí, co potřebuje a investor je schopen k tomu dodat prostředky.
Těch má čínská strana jistě dost. Jak jsme podrobněji popsali v materiálu věnovanému tamnímu plagiátorství a vykrádání duševního vlastnictví, Geely patřilo a jistě stále patří v tomto směru ke špičce a Volvo asi nekupovalo se zcela čestnými úmyly. Jeho poslední produkty prodávané pod značkami Emgrand, Gleagle, Englon a Geely sice začínají nabírat poněkud originálnější podobu, tím se ale nenechte zmást, kopírovat se dají i technologie či součástky a Čína v tomto směru jistě nepoleví.
Výhoda Geely spočívá hlavně v tom, že poté, co postavila své podnikání na naprosto otevřeném kradení cizích nápadů, je dnes v pozici, kdy mohla nákupem Volva část svých bývalých pofiderních praktik zlegalizovat a pokračuje v tom neustále. Agentura Reuters před pár dny informovala o podepsání několika „dohod o technologické spolupráci“ mezi Volvem a Geely. Za vznešeně znějící spoluprací se neskrývá nic jiného, než postoupení některých licencí čínskému partnerovi. Konkrétně se jedná o platformu pro vozy střední třídy, blíže neupřesněné bezpečnostní technologie a systém kontroly kvality vzduchu v kabině.
Volvo, přestože jistě nemá na výběr, za to dostane příležitost ve větší míře proniknout na čínský trh s kompletní podporou mateřského koncernu, což může být pro Švédy v jistém smyslu i výhodné. Firma se totiž potýká s citelným oslabením pozic v Evropě a Severní Americe. Snadné to ale mít nebude.
Geely se o platformu a technologie Volva zajímá především proto, aby mohlo s jejich pomocí na domácím trhu rozjet produkci nové luxusní značky. Přestože se zdá být tamní obchodní prostor bezedný, ani čínský zákazník není tak hloupý, aby kupoval produkt s cizí značkou, když může dostat tu samou techniku poněkud levněji, tím spíš, když Volvo nemá v Číně zdaleka takové jméno jako třeba Audi, BMW či Mercedes.
Odsuzovat Číňany za to, že nakládají s vlastním majetkem podle svého uvážení, by jistě byla omezenost. Morálnost takového postupu ale zpochybnitelná je, když je zřejmé, jakým způsobem k prostředkům na nákup Volva přišli. Bohužel na to si už za pár let vzpomene jen málokdo - jak jsme zmínili už dříve, je to takový čínský automobilový sen. Cesta, jak se na výsluní doslova prokrást a přitom nakonec zůstat z právního hlediska bez poksvrny...
Čínská strana od své švédské dcery nejmodernější technologie zatím nepotřebuje
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 4 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před hodinou - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 3 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 4 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 6 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva