Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo vyrobilo poslední XC90 první generace ve Švédsku, důchod ještě dožije v Číně
14.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco ve Švédsku se od příštího roku bude vyrábět druhá generace XC90, ta první bude ve své kariéře pokračovat v Číně pod názvem XC Classic.
Pokud v poslední době zavedeme řeč na švédskou automobilku Volvo, pak v centru dění pokaždé bude nová generace SUV XC90. Ta je pro značku zásadním vozem, neboť jakožto první model přijíždí na modulární platformě SPA. Působivá však byla i životní dráha generace první, a to již délkou pobytu na trhu. Švédové s ní totiž vyrazili na premiéru do Detroitu již v lednu 2002. O pár měsíců později šlo pak Volvo XC90 do prodeje, ještě před navážením prvních vozů do showroomů ovšem automobilka evidovala 15 000 předobjednávek.
Tato kvóta se v průběhu času rozrostla na 636 143 exemplářů, přičemž poslední takový byl vyroben minulý týden v pátek. Z továrny Torslanda ležící v průmyslové zóně Göteborgu pak tento konkrétní vůz zamířil do nedalekého firemního muzea, kam si jej v případě zájmu budete muset zajet prostudovat. I přesto, že jde o výjimečný kus, totiž Švédové aktuální tiskovou zprávu nedoprovodili ani fotkami, ani konkrétním popisem.
Místo toho můžeme poinformovat o tom, že zmiňované montážní linky se nyní adaptují na produkci nové generace. Ta bude představena v srpnu, na výrobu si ovšem počkáme až do konce ledna 2015. Teprve poté by druhogenerační švédské SUV mělo jít do prodeje. To ovšem neznamená, že by Volvo po tu dobu nevyrábělo žádné další vozy s vyšší stavbou karoserie.
Na mysli teď přitom nemáme model XC60, nýbrž i nadále jeho většího sourozence. První generace Volva XC90 totiž bude montována i nadále v čínské továrně Daqing pro potřeby tamního trhu. Z toho důvodu pak dostane název XC Classic, přičemž očekávat se dá patřičně snížená cena. Pod kapotou pak zřejmě tamní klientela dostane jen benzinové motory.
Volvo XC90 vyrazilo do prodeje před dlouhými 12 lety. Jeho životní kariéra navíc definitivně nekončí, jen se omezí na čínský trh
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva