Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW má problémy s prodejem SUV i v době nehynoucí lásky k nim, toto stahuje z USA
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Písmena SUV se zdají být univerzálním receptem na úspěšný prodej čehokoli. I tak se občas některému nedaří a Volkswagen Touareg je posledním z takových.
Dnes už na světě nenajdeme mnoho míst, kde by auta třídy SUV nebyla skoro zaručeným receptem na úspěch na trhu. Rozhodně to platí o Evropě a ještě více o USA, přesto se na obou místech čas od času stane, že nějaké „esúvéčko” na trhu neuspěje. A je opravdu paradoxem, že Volkswagenu, kterému je v případě amerického trhu obvykle vyčítáno to, že jeho nabídka neodpovídá zámořskému vkusu a obsahuje málo SUV, se právě v USA něco takového přihodilo.
V segmentu crossoverů a SUV dnes nabízí Tiguan, Atlas a Touareg. Do roku 2020 by se daný stav měl změnit, neboť globální portfolio má být rozšířeno dokonce na 19 vozů, nicméně příští rok na tom VW bude kupodivu ještě hůře než letos - Touareg to v Americe po letošním roce zabalí.
Model, který je v Evropě velmi úspěšný, aktuálně čeká na příchod nové generace. Ta první byla na trhu od roku 2003, přičemž zpočátku šlo ve Státech o velký hit - během prvních čtyř let značka vždy prodala více než 10 tisíc aut ročně. Nicméně tuto hranici Touareg naposledy překročil v roce 2012 (již ve druhé generaci), od té doby prodeje soustavně klesají. Touareg se totiž na americké poměry stal příliš malým a příliš drahým - za svou cenu by z pohledu typického amerického zákazníka musel být buď větší, nebo by při své velikosti musel stát méně.
S tímto problémem nebojuje Touareg zrovna od včera, vaz mu ale nyní strhli jeho bratři - Tiguan a Atlas. Oba vozy postavené na modulární platformě MQB jsou o mnoho novější, stojí menší peníze a Atlas je dokonce větší. Ani Tiguan navíc není malý - ve své americké, tedy prodloužené specifikaci má takřka stejný rozvor jako „velký bratr“.
Nakonec tedy vlastně až takovým překvapením, že Tiguan se prodává jako housky na krámě a že Atlas, přestože jej třeba magazín Consumer Reports vnímá jako nezajímavý, již taktéž začíná oslovovat klientelu ve velkém. Touareg tuto dvojici znovu doplní až ve zcela nové inkarnaci, jež se v evropské verzi ukáže ještě letos. Američané si ale nejspíše budou muset počkat až do roku 2019, proto bude ten příští poněkud „plonkový“...
VW Touareg ve Státech již příliš netáhne, čemuž se nelze divit při pohledu na základní cenu, která je dvakrát tak vysoká jako u modelu Tiguan
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 19 minutami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera - Smutná doba: Nový safety car pro elektrické formule je rychlejší než samotné formule, to jsme tu ještě neměli
včera - Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
včera - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
včera
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 22:12 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka