VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání

Jednání s konsorciem Prevent Group skončila pro Volkswagen úspěšně. V oficiální rovině jsou detaily dohody tajemstvím, neoficiálně se ví mnohé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání

24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jednání s konsorciem Prevent Group skončila pro Volkswagen úspěšně. V oficiální rovině jsou detaily dohody tajemstvím, neoficiálně se ví mnohé.

Problém Volkswagenu s nedostatkem dílů potřebných k výrobě modelů Golf a Passat je u konce. Německá automobilka se po vyčerpávajícím 20hodinovém maratonu, který se protáhl z pondělka přes noc až do úterka, dokázala dohodnout se subdodavatelskými firmami Car Trim a ES Automobilguss. Detaily sice oficiálně známy nejsou, nicméně s potahy sedadel a komponenty ze železné litiny již Volkswagen může počítat.

Důvodem sporu byl ze strany Volkswagenu zrušený kontrakt za půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč), který zejména společnost Car Trim stál nemalé náklady, jež byly investovány do přestavby výrobních hal. Proto firma, která stejně jako ES Automobilguss spadá pod konsorcium Prevent Group, požadovala po německé automobilce kompenzaci ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč).

Tu Volkswagen platit nechtěl, tlak dodavatelů jej ale nakonec přinutil k ústupkům. Obě strany se podle dostupných zdrojů dohodly na nové spolupráci, která je naplánována minimálně na příštích šest let. Automobilka dále uhradí firmám skupiny Prevent 13 milionů Eur (cca 351 milionů Kč) jako kompenzaci, výměnou za to má získat možnost sáhnout během trvání kontraktu i po komponentech od jiných dodavatelů.

Mohlo by se tedy říci „konec dobrý, všechno dobré“. Nicméně automobilka byť částečnou odstávkou přišla o nemalé peníze (dle analytiků by jen uzavření továrny ve Wolfsburgu stálo 100 milionů Eur/2,7 mld. Kč týdně), navíc jednání Prevent Group povzbudilo další dodavatele, na něž VW tlačilo kvůli nižším cenám. Volkswagen si ke všemu může od těchto problémů oddechnout pouze v Evropě, neboť podobné potíže má i jeho brazilská pobočka, kde navíc ani řada jednání nepřinesla výsledek. V Jižní Americe tedy zřejmě bude rozhodovat soud, pro automobilku to ale pochopitelně není tak velký problém jako omezení výroby dvou klíčových modelů v domácí továrně.


VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání - 1 - VW Golf Wolfsburg vyroba 01VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání - 2 - VW Golf Wolfsburg vyroba 02VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání - 3 - VW Golf Wolfsburg vyroba 03VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání - 4 - VW Golf Wolfsburg vyroba 04VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání - 5 - VW Golf Wolfsburg vyroba 05VW obnoví výrobu Golfu a Passatu, s dodavateli se dohodl po 20 hodinách jednání - 6 - VW Golf Wolfsburg vyroba 06
Továrna ve Wolfsburgu bude moci stejně jako pět dalších opětovně najet na plnou kapacitu, dodávky od firem Car Trim a ES Automobilguss budou obnoveny

Zdroje: Reuters, Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.