VW Teramont R: kdyby „rozumný” a „ostrý” začalo jít dohromady (ilustrace)

Nové SUV sází především na praktičnost za dobrou cenu. Pohled na šestiválce pod kapotou ale podporuje i peprnější představy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

VW Teramont R: kdyby „rozumný” a „ostrý” začalo jít dohromady (ilustrace)

1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Teramont R: kdyby „rozumný” a „ostrý” začalo jít dohromady (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové SUV sází především na praktičnost za dobrou cenu. Pohled na šestiválce pod kapotou ale podporuje i peprnější představy.

Na konci minulého týdne Volkswagen představil nové sedmimístné SUV. To boří zažité tradice, neboť na různé trhy dorazí pod odlišnými názvy. Američané se mohou těšit na Atlas, Číňané pro změnu dostanou Teramont. Druhé označení přitom mnohem více zapadá do aktuální nabídky automobilky, pročež je velmi pravděpodobné, že právě s ním novinka dorazí také do Evropy. Tedy za předpokladu, že se k tomuto kroku Volkswagen nakonec skutečně odhodlá.

Spekulace o příchodu na Starý kontinent ale nyní ponechme stranou, místo toho se budeme zabývat trochu jinou otázkou. Mohly by v jeho případě vzniknout sportovní varianty. Při pohledu na pět metrů dlouhé, dva metry široké a 1,8 metru vysoké SUV asi málokoho napadne, že by s novinkou vyrazil na okruh nebo na oblíbené zakroucené okresky, však prim zde hraje praktičnost. Na druhou stranu, podobné choutky nemá člověk ani při pohledu na jiná ostrá SUV, VW Touareg nevyjímaje. Přesto vznikl bizarní Touareg R50.

I když s příchodem čistokrevného „eRka“ ani tak moc nepočítáme, šestiválce pod kapotou naznačují, že do útrob vozu by se vešlo kde co. I kdyby navíc nedorazilo R, velkou pravděpodobnost má výbava R-Line, která by se zaměřila na zvýšení vizuální atraktivity a vše ostatní ponechala ladem. Dle X-Tomiho bychom tak dostali agresivnější čelní nárazník s výraznějším centrálním otvorem, jinak stylizovanou čelní masku, zvýrazněné boční prahy a nejspíše i difuzor v zadních partiích.

Daný přerod by poté završil zářivý lak a velká litá kola, ačkoliv vyobrazené provedení je nejspíše „zu viel“. V podbězích totiž zbývá místo pouze na tenké pneumatiky, které by si zrovna netykaly s komfortem na palubě. Zvláště, pokud by uvnitř skutečně sedělo sedm dospělých a ještě jejich zavazadla. Na druhou stranu je ale možné, že Volkswagen bude Atlas/Teramont nabízet s výbavou R-Line pouze jako pětimístné provedení.

Jak jsme ovšem uvedli již na počátku, vše prozatím berte pouze jako spekulaci. Prodeje nového SUV mají v Americe odstartovat až ve druhém čtvrtletí příštího roku, v Číně pak nejspíše půjde o stejný termín. Do té doby nás tak Volkswagen bezesporu ještě seznámí s konkrétními cenami i výčtem položek, které za ně dostanete. Zda ale mezi nimi skutečně bude alespoň sportovní příslušenství, to je zatím nejisté.


VW Teramont R: kdyby „rozumný” a „ostrý” začalo jít dohromady (ilustrace) - 1 - VW Atlas R render
Volkswagen Atlas/Teramont by sportovní výbavu R-Line dostat mohl, s čistokrevným „eRkem“ ale příliš nepočítáme

Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.