Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Jedno z nejvzácnějších Porsche našli v tomto stavu, dnes je k nepoznání
23.5.2019 | Mirek Mazal
Bývá až neuvěřitelné vidět, jak daleko nechají zajít věci majitelé aut tak vzácných, že je nevlastní ani sama automobilka. Případ této 901 není jiný.
V metropolitní oblasti německého Stuttgartu sídlí nedaleko od sebe automobilky Porsche a Mercedes-Benz. Krom svých zázemí tu mají také svá muzea, dva architektonické skvosty vyjadřující myšlenky stojící za zrodem obou značek. Konstrukce muzea Porsche subjektivně působí impozantním dojmem a dokáže vyvolat úžas, uvnitř je to ale jiná písnička.
Tam naopak zaujme spíše muzeum Mercedesu, které skýtá více exponátů a podrobnější přehlídku rozličných technických řešení. Prohlídka muzea Porsche je kratší a nezanechá takový dojem, mimo jiné i proto, že některé zcela klíčové modely v něm trochu zcela chybí. A nenachází se ani v depozitáři, automobilka je prostě nemá.
Mezi takové donedávna patřil i originální model 901. Pokud se hlouběji nezajímáte o historii Porsche, patrně ani nebudete vědět, že existoval, neboť jeho život byl doslova jepičí. Je to ovšem paradoxně ta jediná úplně první 911, neboť právě jméno 901 měl nástupce 356 původně dostat. O slovo se ale pak přihlásil Peugeot s ochrannou známkou na všechny trojciferné číselné řady s nulou uprostřed a protože Němci byli fér, vůz bez soudních tahanic přejmenovali. Nula uprostřed byla nahrazena jedničkou, a právě tak vzniklo legendární pojmenování 911.
Stalo se tak ale až několik týdnů po zahájení výroby, takže hrstka sériových 901 sjela z výrobních linek. A Porsche nemělo v muzeu ani jednu - žádnou si nenechalo a zachovalé kusy ceněné sběrateli se automobilce nepodařilo koupit. Dokážete si tedy asi představit úlevu automobilky, když německá televizní show náhodně narazila na dva kusy 901 pokryté prachem ve stodole.
Je skoro neuvěřitelné, že takové cennosti někdo nechal skoro shnít na prach, ale stalo se to. Detailní šetření ukázalo, že v případě jednoho z kusů jde o 901 z roku 1964 s číslem podvozku 300.057, tedy 57. vyrobený exemplář, nesmírně výjimečnou věc. Porsche hned oba exempláře odkoupilo v původním stavu a začala renovace.
Stav vozu byl žalostný, jak můžete sami vidět, ne však za hranicí možnosti jej uvést do původního stavu. Restaurování bylo náročné, lidem přímo od Porsche se ale podařilo obnovit všechny části a 901 s pořadovým číslem 57 sestavit do podoby odpovídající počátkům výroby. Chybějící díly karoserie jsou originální z jiného auta, motor, převodovka, elektrika a interiér byly obnoveny stejným principem.
Práce zabrala dlouhé tři roky, ale výsledek za to stojí. Červené kupé získalo speciální místo na výstavní ploše a v muzeu sídlícím na adrese Porscheplatz 1 si jej obvykle můžete prohlédnout. Připomíná nejen začátky dnes legendárního sportovního modelu, ale i pozoruhodné dopady bojů o označování modelů různých automobilek...










Nález ve stodole se změnil ve hvězdu. Podívejte se na práci restaurátorů, která trvala více než 3 roky
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019
Nejnovější články
- Seat omylem odhalil přelomový nový model moc brzy, z obrázku jde „vytáhnout” vše
před 5 hodinami - Jeden z nejluxusnějších hotelů na kolech je k mání za 22 milionů, vznikal 11 let
před 7 hodinami - Šéfdesignér řekl, kam Audi míří s interiéry svých aut, příznivce klasiky asi nepotěší
před 9 hodinami - Svérázný pick-up Tesly má vnější zpětná zrcátka, jen si jich zprvu nikdo nevšiml
včera (1) - Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc
včera - Překvapivě zdařilá replika je jediná levná cesta ke slavnému Lamborghini
13.12.2019 - Úspěch moderních motorek Jawa zaskočil i výrobce, jsou pro něj jedinou spásou
13.12.2019 - Toto je teď nejlepší způsob, jak se vyhnout nežádoucímu kontaktu s dopravní policií
13.12.2019 - Porsche z nějakého důvodu stvořilo vlastní vesmírnou loď, poprvé ji ukázalo veřejnosti
13.12.2019

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 23:29 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 22:59 - vonkreuz
- Náhrada m135i 22:05 - Spectral
- Elektromobily a vse kolem nich 21:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 19:23 - 406 Coupe
- Autoservis - průměrná cena 17:52 - Strejcs
- Lyžárna 15:41 - pavproch
- IT poradna 15:35 - pavproch
- Benzínová čtyřkolka do milionu 13:36 - DoubleSix
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 13:34 - pavproch
Autobazar
Mercedes A A 200
r.v. 2018
610 000,- KčMercedes A A 180
r.v. 2015
370 000,- KčMercedes A A 150
r.v. 2009
190 000,- KčMercedes A A 200
r.v. 2018
610 000,- KčMercedes E E 220 CDI 4MATIC
r.v. 2016
620 000,- KčMercedes E E 220 d
r.v. 2017
650 000,- Kč