Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Šestirotorový Wankel v BMW M6 už běží, zní hromově
2.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Wankel se šesti rotory je naprostý unikát - Mazdy RX-7 i RX-8 měly pod kapotou rotory dva. Tahle M6 míří výš a to i výkonem.
O šestirotorovém Wankelu Jihoafričana Zweliho Petseho nepíšeme poprvé, tahle unikátní stavba se na našem webu objevila už začátkem září tohoto roku. Tehdy měl vůz za sebou zhruba rok práce, avšak kabina byla úplně prázdná až na volant a část palubní desky, sériové sedačky byly nabídnuty k prodeji, a motor nebyl kompletní.
Po pravdě, postavit Wankel o šesti rotorech není nic jednoduchého. Své o tom ví Rob Dahm, který pro svůj projekt Ahura nechal na zakázku vyrobit Wankel o čtyřech rotorech. Petseho nápad je ještě o dva rotory větší, celkem má objem 3,9 litru a na rozdíl od toho Dahmova je tenhle motor mnohem blíže hotovému stavu.
Na obrázcích a videích níže si můžete prohlédnout, kam Petse a lidé na jeho voze pracující od léta pokročili. Motor už běží, třebaže auto není kompletní, a zní skutečně hromově. 3,9 litru není malý objem ani na běžný pístový motor, natož na Wankel. Videa níže pocházejí z prvního startu u firmy AJ Racing Rotaries, která je jedním ze spolupracovníků.
Samozřejmě, na čísla výkonu si budeme muset počkat, až bude auto kompletní a dostaví se na brzdu. Nepočítejme ale s ničím skromným - standardní BMW M6 této generace nabízelo 507 koní z pětilitrového desetiválce a Wankel tomuto vozu někdo nenaděluje jen tak ze sportu. Počítejme s dvojnásobnou hodnotou, možná i vyšší.
Jak dlouho na úplný výsledek budeme ještě čekat, není jisté. Vidíme, že motor, nejdůležitější součást auta, je funkční, byť ne dokonale doladěný. Jaká bude použita převodovka, se vědělo už dříve - bude to šestistupňová sekvenční skříň od HGT Precision. Ve výsledku to jistě bude velmi zajímavý vůz. A protože se i za touto stavbou musí ukrývat nemalý kapitál, doufáme, že až budou obě auta hotova, Rob Dahm a Zweli Petse se potkají a svá auta navzájem porovnají...
Tohle auto už má konečně hotové to nejdůležitější - motor. A už ten z něj dělá ďábelský stroj
Zdroje: The Automotive Obsession@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda