Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Alpina B3 GT3: nejakčnější Alpina v nových detailech
21.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Alpina se pochlubila novými fotografiemi modelu B3 GT3, kterého vznikne jen 99 kusů. Podívejte se, jak akceleruje na 300 km/h.
Nová M3 F80 s přeplňovaným šestiválcem na sebe ještě nechá chvíli čekat. BMW má pro svou klientelu prozatím v nabídce atmosférickou M3 V8, ale dostat se k mnichovské trojce s turbomotorem, obdobnými výkony a posvěcením přímo od BMW není těžké ani dnes. Jako obvykle za to může Alpina se statutem samostatného výrobce, která s Mnichovem na vývoji a výrobě svých aut úzce spolupracuje.
Platí přitom nepsané pravidlo, že výkony Alpiny budou o něco nižší než paralelní model M a přenášené na silnici klasickou automatickou převodovkou. Týká se to také na sklonku loňského roku představeného modelu B3 GT3, ve skutečnosti je ale stroj z Buchloe asi poněkud rychlejší, než ten, který nesmí pokořit.
Naznačuje to nové video od kolegů z německého magazínu Sport Auto, kteří protáhli B3 GT3 patrně někde po dálnici a ukázali nám přitom, jak Alpina dokáže akcelerovat z nuly na maximum - zde tachometrických 309 km/h, podle výrobce jde o rovných 300 km/h.
„Top speed” pochopitelně není vše, jenže B3 GT3 nezaostává za M3 V8, ani pokud jde o zrychlení na stovku. Originální trojka od M GmbH s manuálem se na 100 km/h dostane za 4,8 sekundy a ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní to zvládne za 4,6 s. A trojka od Alpiny s automatem Switch-Tronic ZF BVA6? Při té samé disciplíně je o další desetinu vteřiny rychlejší.
Alpina vyrobí pouze 99 těchto aut a levně je rozhodně neprodá. Za každý vůz si účtuje téměř 90 tisíc euro a to je o přibližně půl milionu korun více, než potřebujete na sériovou M3. Pravdou ale je, že lidé pracující pod vedením majitele Andreasa Bovesiepena namontují do vozu kromě třílitru o výkonu 408 koní a 540 Nm také ručně vyráběný interiér, titanový výfuk od Akrapoviče, brzdový systém osazený šesti a čtyřpístkovými třmeny a návdavkem použijí stavitelné tlumiče KW, samosvorný diferenciál Drexler nebo kované devatenáctky.
Skutečná M3 F80 to samozřejmě není, jak se ale bude chovat, to Alpina B3 GT3 asi hodně naznačuje.
Alpina si své mistrovské dílo postavené na základech trojky cení o půl milionu více než BMW svou M3
Zdroj: Sport Auto Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
před 9 hodinami - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
před 10 hodinami - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva