Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Astonu Martin trvalo rok, než dal Valkyrii světla. Krasavici přesto nestvořil
14.6.2017 | Petr Prokopec | 20 příspěvků
Aston poprvé ukázal produkci blízkou verzi svého hypersportu. Ten kromě světel dostal i jiná litá kola, boční kapsy sání či zadní difuzor a výfuk.
Už pomalu slyšíme vaše reakce v diskuzi, že podobný názor, jsme si mohli nechat pro sebe. Ale nemáme nyní na mysli záď, ta vypadá docela fešně, ale příď vozu, který by měl redefinovat měřítka supersportů. Dle svých tvůrců by totiž chystaný Aston Martin Valkyrie měl být na některých okruzích rychlejší než monoposty Formule 1 či prototypy LMP1.
Jak je to možné, nejspíše již nemusíme dodávat, k prvotnímu odhalení vozu došlo - jak naznačuje onen nadpis - takřka před rokem. Automobilka však zákazníkům i zbytku světa ukázala pouze koncept a uvedla, že produkční variantu můžeme očekávat letos v září ve Frankfurtu. Zároveň bylo oznámeno, že značka ve spolupráci s legendárním designérem Adrianem Neweym podřídila vše aerodynamice.
Extrémním tvarům hyperportu se tedy nemůžeme divit, prakticky vše bylo uzpůsobeno co nejefektivnějšímu obtékání vzduchu. I bez enormního křídla, které by ostatně jen redukovalo nejvyšší rychlost, tak Valkyrie dokáže v příslušné rychlosti jezdit po stropě. Nicméně je třeba dodat, že stvořit závodní vůz je ve výsledku o trochu snadnější než silniční. Tam přijde ke slovu řada nesnází.
Světlomety jsou samozřejmě jednou z nich, ačkoliv to na první pohled nevypadá. Třeba pozice těch čelních je jasně daná - musí být na přídi, nikoliv na střeše, bocích či na zádi. Nicméně variabilní je již tvar, který může ovlivnit i použitelná technologie. Pokud sáhnete po LEDkách či rovnou laserových lampách, můžete počítat s daleko užším provedením, než by tomu bylo u xenonů či halogenů. Zvenčí navíc nikdy nevidíte celé světlo, jeho značná část je ukryta pod povrchem, čemuž musí být uzpůsobena struktura vozu. V závislosti na použité technice je pak navíc ovlivněna i hmotnost, respektive její rozložení, přestože jde o gramy či kila.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že Astonu Martin transformace konceptu na produkční vůz zabrala takřka rok. Co už překvapivé je, jak výsledek vypadá. Tvary předních světlometů jsou docela nudné, jak ukazuje jediná oficiální fotka Astonu i pár dalších od Bogdana Capusana. Z jejich publikování Aston Martin a Red Bull asi nebudou mít radost, neboť jak jsme zmínili, vůz bude oficiálně představen až ve Frankfurtu. U příležitosti Velké ceny Monaka však obě firmy nechaly zákazníky produkční variantu prozkoumat a jak je patrné i z přiložené pozvánky, vše mělo být tajné.
My se ale na Capusana nezlobíme, novinku si díky němu můžeme prohlédnout i další detaily. Vidíme tak odlišnou zadní část předního blatníku, do které se nyní zakusuje prominentní boční linie. Změnily se také kapsy sání, na zádi si pak můžeme povšimnout odlišných světlometů či až bizarně obřího difuzoru a nad ním trůnících koncovek výfuku. Pomalu se tedy dá říci, že zde máme zcela jiný vůz, než jaký byl představen před rokem, ačkoliv silueta zůstává stejná.
Zmínit pak můžeme ještě první pohled na interiér, kde pokračují karbonové orgie. Z uhlíkových vláken je prakticky vše, nač pohlédnete, včetně sedadel. Ta se přitom budou lišit kus od kusu, a nikoliv jen kvůli tomu, že skořepina řidiče bude odlévána majiteli na tělo jako u závodních vozů. Zákazníci si totiž mohou dopřát i jednomístnou konfiguraci.
Je to tedy dost změn, které rok trvající práci snadno ospravedlní. A kdyby ne, jsou tu i jiné věci, které Aston dělá ve chvílích, kdy nevyvíjí auta. Spolu s firmou Hogan vyprodukoval novou omezenou edici luxusních bot zvaných Aston Martin x Hogan FW1718. Ty zaujmou především jazykem, který je vyroben z klasické leštěné hnědé kůže. Zbytek povrchu tvoří kůže broušená, kterou doplňuje nylonová síťovina. Na té se skví velké „H“, jež odkazuje na spolupracující firmu. K dispozici bude čtveřice barevných variant, hnědý jazyk však zůstává neměnný. Pro celý svět je pak k dispozici jen 3 000 párů, přičemž ceny startují na 375 Eur (cca 9 900 Kč) - hodně peněz na boty, ale ne zase tak moc na Aston Martin...
Aston Martin se pochlubil zatím jen jediným snímkem Valkyrie, a to ve společnosti Sereny Williams
Na světě jsou však i další snímky...
...kromě toho si můžeme představit i novou luxusní obuv značky, jenž vznikla ve spolupráci s firmou Hogan
Zdroje: Aston Martin@Twitter, Autoblog.nl
Další zajímavé články:
Diskuze 20 příspěvků
Bleskovky
- Podívejte se, jakým úžasným způsobem zachránilo 13 kamioňáků život mladému muži
včera (34) - První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
24.4.2018 (21) - Mladík bez řidičáku se předváděl v McLarenu a nezvládl to. Je k nevíře, jaké auto trefil
24.4.2018 (8) - Automobilka stvořila video s návodem, jak řadit s manuálem. U nás se jí asi všichni vysmějí
24.4.2018 (14) - Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce
23.4.2018 (19)
Nejčtenější články
- Krize aut, co nejsou VW Passat, pokračuje. Jeho další kdysi úspěšný konkurent končí
28.3.2018 (101) - Audi odhalilo další nové RS. Je to taková 450koňová Octavie, pořádně jedovatá
28.3.2018 (25) - Nová Toyota RAV4 je venku. A je úplně jiná, než ta dosavadní
28.3.2018 (9) - Hodnota akcií Tesly dramaticky klesla. Už i ratingové agentury ji přestávají věřit
28.3.2018 (40) - A jak byste se tvářili vy, kdybyste od otce dostali darem auto za miliony?
28.3.2018 (9) - Stát chce drasticky zpoplatnit vlastnictví starších aut. Nové poplatky by je prakticky zabily
28.3.2018 (628) - Takhle si teď luxusní SUV představují Američané. Říkají mu Letec
28.3.2018 (11) - Konec předsudků? O nejdražší Kiu je v ČR překvapivý zájem, prodává se jako zběsilá
28.3.2018 (29) - Takhle se teď prodávají auta v Číně. Lidé už se nemusí bavit vůbec s nikým
29.3.2018 (1) - Italové ukázali revoluční brzdy. Zaujmou už na pohled, to podstatné ale vidět není
29.3.2018 (3)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12:55 - .Z3
- Benzín, nejlíp automat rozmezí do 200t 12:51 - MMKS
- Porsche - vse o sportovnich modelech 09:41 - Vrooom
- Pneu koutek 08:36 - Snowman000
- Audi A4 - servis ojetého auta 06:45 - 970ka
- Lampárna (stěžovatelna) 21:03 - Stepan
- Jaké auto vybrat 20:14 - Luky-12
- Policejní Passaty, Superby a neoznačená měřící vozidla 19:56 - Shr3k
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 19:41 - řidičBOB
- Lyžárna 19:13 - pavproch
Autobazar
Škoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2011
161 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 i
r.v. 2009
200 000,- KčŠkoda Octavia 1.9 TDI
r.v. 2009
210 000,- KčŠkoda Octavia 1.2 TSI
r.v. 2011
177 000,- KčŠkoda Octavia 1.8 TSI
r.v. 2017
620 000,- KčVW Golf 2.0 TDI GTD
r.v. 2016
520 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2008
115 000,- KčŠkoda Fabia 1.2 TSI
r.v. 2017
290 000,- Kč