Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji

Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji

15.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek

Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.

Audi představilo svůj koncept e-tron Spyder již loni na pařížském autosalonu, letos se jej ale rozhodlo znovu ukázat v dějišti nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, ve francouzském Le Mans. Jistě není shodou okolností že se tak stalo den před vítězstvím Audi s samotném závodě (byť letos to bylo pro čtyři kruhy mnohem těžší než kdy jindy), ostatně i sám e-tron si užil jakéhosi propagačního závodu pojmenovanéo „Le Mans vers le futur”. To volně přeloženo znamená „Le Mans v budoucnu” a jeho obsahem bylo ukázat možnosti nových technologií v automobilovém průmyslu.

Samotný koncept e-tron Spyder disponuje výkonem 300 koní z třílitrového, dvojitě přeplňovaného dieselu V6, který nedávno zažil produkční premiéru v novém Audi A6 Avant. Výkon je přenášen na zadní kola skrze sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku. O pohon předních kol se stará v tomto případě elektromotor s výkonem dalších 87 koní a točivým momentem 350 Nm. Hybrid zvládne dojezdovou vzdálenost 50 km při maximální rychlosti 60 km/h a na stovku se při využití plného výkonu dostane za 4,4 sekundy. Oba agregáty mohou pracovat současně, nebo zcela samostatně.

Audi e-tron Spyder má běžně k dispozici 75 % výkonu pro zadní kola a zbytek výkonu jde na přední nápravu. Maximální rychlosti je omezena na obligátních 250 km/h (vzhledem k výkonu se nedá předpokládat, že by bez něj byl e-tron nějak výrazně rychlejší) a teoretická dojezdová vzdálenost je pěkných 1 000 km. S podobným dojezdem se ovšem setkáte i v leckterém dieselu s větší nádrží již u současných produkčních vozů.

Koncept Audi má hmotnost 1 450 kg a při jeho navrhování bylo do poslední chvíle pamatováno na to, že hmotnost je jedním z hlavních problémů hybridů i čistých elektromobilů. K cíli došlo Audi za pomocí lehkého hliníku nebo uhlíkových vláken. Rozložení hmotnosti je v tomto případě ideálních 50:50, což by mělo koncept učinit velmi dobře ovladatelným. Kombinovaná spotřeba Audi e-tron Spyder se pyšní hodnotou 2,25 litru nafty na 100 kilometrů, nejsme si ale jisti, jak moc je reálná a zda tradičně nepočítá již s nějakou to elektrickou energií schovanou pro začátek jízdy v akumulátorech. Ani ta se bohužel nevezme ze vzduchu.

Audi se svým e-tron Spyderem bude sbírat body i za vzhled, který je opravdu atraktivní. Podobná koncepce velmi pravděpodobně v této podobě nikdy nespatří světlo světa, ale možná se dostane ke slovu v praktičtějších vozidlech. Nás nyní může trošku mrzet, že Audi e-tron Spyder nemá svého poněkud méně ekologického (rozumějte méně společensky přijatelného) souputníka s pořádným benzínovým motorem. I když příchod takové R4 stále není definitivně vyloučen...


Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 1 - Audi e-tron Spyder  audi_100324566_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 2 - Audi e-tron Spyder  audi_100324567_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 3 - Audi e-tron Spyder  audi_100324568_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 4 - Audi e-tron Spyder  audi_100324569_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 5 - Audi e-tron Spyder  audi_100324570_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 6 - Audi e-tron Spyder  audi_100324565_l

Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 7 - Audi e-tron Spyder  audi_100324553_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 8 - Audi e-tron Spyder  audi_100324554_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 9 - Audi e-tron Spyder  audi_100324557_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 10 - Audi e-tron Spyder  audi_100324558_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 11 - Audi e-tron Spyder  audi_100324559_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 12 - Audi e-tron Spyder  audi_100324560_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 13 - Audi e-tron Spyder  audi_100324561_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 14 - Audi e-tron Spyder  audi_100324562_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 15 - Audi e-tron Spyder  audi_100324550_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 16 - Audi e-tron Spyder  audi_100324551_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 17 - Audi e-tron Spyder  audi_100324563_lAudi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji - 18 - Audi e-tron Spyder  audi_100324564_l
Audi e-tron Spyder

Petr Štefek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše