Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi e-tron Spyder: dieselový hybrid podrobněji
15.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Koncept hybridního roadsteru Audi e-tron není zrovna horkou novinkou. Nyní ale známe jeho další specifikace a máme i další fotografie.
Audi představilo svůj koncept e-tron Spyder již loni na pařížském autosalonu, letos se jej ale rozhodlo znovu ukázat v dějišti nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, ve francouzském Le Mans. Jistě není shodou okolností že se tak stalo den před vítězstvím Audi s samotném závodě (byť letos to bylo pro čtyři kruhy mnohem těžší než kdy jindy), ostatně i sám e-tron si užil jakéhosi propagačního závodu pojmenovanéo „Le Mans vers le futur”. To volně přeloženo znamená „Le Mans v budoucnu” a jeho obsahem bylo ukázat možnosti nových technologií v automobilovém průmyslu.
Samotný koncept e-tron Spyder disponuje výkonem 300 koní z třílitrového, dvojitě přeplňovaného dieselu V6, který nedávno zažil produkční premiéru v novém Audi A6 Avant. Výkon je přenášen na zadní kola skrze sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku. O pohon předních kol se stará v tomto případě elektromotor s výkonem dalších 87 koní a točivým momentem 350 Nm. Hybrid zvládne dojezdovou vzdálenost 50 km při maximální rychlosti 60 km/h a na stovku se při využití plného výkonu dostane za 4,4 sekundy. Oba agregáty mohou pracovat současně, nebo zcela samostatně.
Audi e-tron Spyder má běžně k dispozici 75 % výkonu pro zadní kola a zbytek výkonu jde na přední nápravu. Maximální rychlosti je omezena na obligátních 250 km/h (vzhledem k výkonu se nedá předpokládat, že by bez něj byl e-tron nějak výrazně rychlejší) a teoretická dojezdová vzdálenost je pěkných 1 000 km. S podobným dojezdem se ovšem setkáte i v leckterém dieselu s větší nádrží již u současných produkčních vozů.
Koncept Audi má hmotnost 1 450 kg a při jeho navrhování bylo do poslední chvíle pamatováno na to, že hmotnost je jedním z hlavních problémů hybridů i čistých elektromobilů. K cíli došlo Audi za pomocí lehkého hliníku nebo uhlíkových vláken. Rozložení hmotnosti je v tomto případě ideálních 50:50, což by mělo koncept učinit velmi dobře ovladatelným. Kombinovaná spotřeba Audi e-tron Spyder se pyšní hodnotou 2,25 litru nafty na 100 kilometrů, nejsme si ale jisti, jak moc je reálná a zda tradičně nepočítá již s nějakou to elektrickou energií schovanou pro začátek jízdy v akumulátorech. Ani ta se bohužel nevezme ze vzduchu.
Audi se svým e-tron Spyderem bude sbírat body i za vzhled, který je opravdu atraktivní. Podobná koncepce velmi pravděpodobně v této podobě nikdy nespatří světlo světa, ale možná se dostane ke slovu v praktičtějších vozidlech. Nás nyní může trošku mrzet, že Audi e-tron Spyder nemá svého poněkud méně ekologického (rozumějte méně společensky přijatelného) souputníka s pořádným benzínovým motorem. I když příchod takové R4 stále není definitivně vyloučen...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 37 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan