Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu

Systém autonomního řízení je podle šéfa vývoje Audi vyvinut do té míry, že se může objevit v produkčním modelu. Ten ale uvidíme nejdříve za dva roky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu

25.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Systém autonomního řízení je podle šéfa vývoje Audi vyvinut do té míry, že se může objevit v produkčním modelu. Ten ale uvidíme nejdříve za dva roky.

Pokud jste již viděli film „Avengers: Age of Ultron”, pak jste si jistě v jeho závěru všimli, že Tony Stark alias Iron Man v závěru vytáhne z kapsy dálkové ovládání, stiskne tlačítko a záhy má po boku své Audi R8. Technologie autonomního řízení však již zdaleka není jen záležitostí stříbrného plátna, nýbrž stále více zavání realitou. O tom se nás ostatně snaží přesvědčit i samotná automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku, která momentálně na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji představila právě model R8 e-tron osazený autopilotem.

Jde tak již o třetí koncept Audi, který k řízení nepotřebuje žádnou osobu za volantem. Používá přitom plejádu radarových nebo ultrazvukových senzorů, nový typ laserového skeneru a řadu video kamer, které souhrnně odesílají data do centrální řídicí jednotky zFAS. Ta následně zformuje digitální obraz veškerého okolí, který vůz používá při samotném pohybu. Zda ale jde o zcela bezpečnou techniku, to nám nejspíše dokáže až čas.

Ačkoliv šéf vývoje značky Dr. Ulrich Hackenberg uvádí, že systém je připraven na sériovou výrobu, hned tak jej v běžném provozu neuvidíme. Jako první totiž bude technologií autonomního řízení vybavena nová generace Audi A8. Právě kvůli ní ale bylo původně plánované představení vozu odloženo, a tak vůz uvidíme až v roce 2017. Dá se přitom předpokládat, že daný čas bude automobilka věnovat dalšímu testování, což je tak trochu v rozporu s onou připraveností.

Dalším sporným bodem je legislativa, která se během dvou let dozajista nezmění, ponechá ale zřejmě na stole jen nezodpovězené otázky, vozy řízené „sebou samými” nezakazuje. Tyto okolnosti ale již nyní ponechme stranou a jen dodejme, že vyjma autonomního řízení se Audi R8 e-tron pyšní elektromotory, které generují 462 koní a 920 Nm. Díky tomu vůz pokoří stovku za 3,9 sekundy, přičemž na jedno dobití zvládne urazit až 450 km. To jsou však již zcela sériové parametry této verze.


Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 1 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 01Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 2 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 02Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 3 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 03Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 4 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 04Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 5 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 05Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 6 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 06Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 7 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 07Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 8 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 08Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 9 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 09Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 10 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 10Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 11 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 11Audi R8 e-tron dostalo autopilot, prý je připraven na sériovou výrobu - 12 - Audi R8 e-tron autopilot prvni sada 12
Audi R8 e-tron s autopilotem debutovalo na veletrhu elektroniky CES v Šanghaji

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.