Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto roku 2019 totálně selhalo v losím testu, pořádně mu nefunguje ani ABS
14.10.2019 | Petr Miler
Už dlouho jsme neviděli moderní auto podobných proporcí vést si v losím testu s takovou mizérií. Problémem není jen nízké tempo, ale i chování vozu v jakékoli rychlosti.
V posledních měsících jsme opakovaně zmiňovali, že Evropské i Světové auto roku 2019 je totální propadák. Ačkoli se jeho výrobce pokouší předstírat opak, Jaguaru I-Pace se nedaří a statistiky jeho odbytu nemají daleko k číslům historicky nejhůře prodávaného vozu, který kdy některou z výše zmiňovaných anket ovládl. I-Pace zkrátka musí přesvědčovat o svých kvalitách, zrovna k tomu mu ale nejnovější test španělských kolegů z km77 nepomůže ani trochu.
Španělé prosluli svými losími testy, u nichž zrno od plev odděluje hranice 77 km/h. O projetí známé zkoušky simulující kontakt s lesní zvěří takovou rychlostí si ale I-Pace může nechat jen zdát. Vlastně ji nezvládá v jakékoli vyšší rychlosti a skoro se chceme ptát, co vlastně porotci výše zmíněných anket na autě zkoušeli, když neodhalili tak zjevný nedostatek.
Marně přemýšlíme, kdy naposledy jsme viděli moderní auto, které by nebylo vysokým SUV a nebo nemotorným pick-upem, tak dalece nezvládnout tuto zkoušku. I-Pace je crossover, v podstatě spíše zvýšený hatchback a v obligátních 77 km/h se do prostoru vymezeného kužely vůbec není schopen vejít. Nepomůže ani 76, ani 75, ani 74 km/h, až snížení rychlosti na 73 km/h mu dovolí vymezeným prostorem těsně protančit. Jenže jak?
V každé rychlosti se autu v krizových chvílích začne blokovat některé z kol, typicky to přední zatížené. Pokud by „se zakouřilo” od toho odlehčeného, neděje se mnoho, to se stává, ale tady vozu evidentně selhává i ABS a zablokováním právě zatíženého kola je znemožněna ovladatelnost vozu. To jej žene tečně ven, a proto nakonec při hmotnosti I-Pacu není divu, že se mezi kužele nevejde v jakkoli vyšší rychlosti.
Kolegové říkají, že auto má přitom slušně vyladěný podvozek, ani se špatně neovládá, sladění celku s elektronikou je ale evidentně hodně mizerné a je s podivem, že Jaguar něco takového vůbec vypustil na trh. Zrovna po všech předchozích selhání automobilek v losích testech bychom očekávali, že výrobce v průběhu vývoje alespoň jeden realizuje - tady se to očividně nestalo.
Pro I-Pace je to samozřejmě smutná záležitost. Vůz, který bojuje s jakousi primární nedůvěrou kvůli svému elektrickému pohonu, horší použitelnosti a vyšší ceně, by měl excelovat ve všem ostatním. To se zjevně neděje. Výsledek testu km77 je jeden z nejhorších vůbec, natož mezi prémiovými vozy. A projev vozu při něm je též tristní, podívejte se na tu trhavost. Některá auta zvládnout též ladněji i v rychlostech o 10 km/h vyšší, to je obrovský rozdíl.
Jaguar I-Pace losí test nezvládá rychlostně ani chováním při něm, horší výsledek už jsme dlouho neviděli
Zdroj: km77@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:17 - HondaMan
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis