BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně

BMW oficiálně vypustilo do světa další ze svých „vynálezů”. Jeho podoba už dlouho není tajemstvím, přesto až teď se dozvídáme kompletní podrobnosti o použité technice a výbavách. Stane se BMW 5 Gran Turismo zakladatelem nové třídy automobilů, nebo se bude jednat jen výkřik do tmy, který vyzní do ztracena?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně

26.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW oficiálně vypustilo do světa další ze svých „vynálezů”. Jeho podoba už dlouho není tajemstvím, přesto až teď se dozvídáme kompletní podrobnosti o použité technice a výbavách. Stane se BMW 5 Gran Turismo zakladatelem nové třídy automobilů, nebo se bude jednat jen výkřik do tmy, který vyzní do ztracena?

Popisovat do detailů design karoserie BMW 5 GT by dnes už bylo nošením dříví do lesa, každý z nás si tohoto křížence dozajista prohlédl na dřívě zveřejněných fotografiích. Zastavme se ale u několika detailů. Z praktického pohledu bude asi největší předností zadní část ve stylu hatchbacku, díky které vznikl větší prostor pro cestující a více prostoru v zavazadelníku. Jeho dveře bude možné otevřít buď jako klasický hatch, tedy i s oknem či jen jako poloviční jednoduché dveře. Člověka by skoro napadlo, jestli se bavorští inženýři nechali inspirovat systemem Twin Door z domácí Škody Superb.

Interiér je vyveden v klasickém konvenčním stylu současných bavorských modelů s rozdílem, že v GT působí noblesně, vzdušně a celkově příjemnějším dojmem. Objevují se zde ale zajímavé prvky ze stylu vozů GT, a také noční osvětlení interiéru, které navozuje zcela jinou atmosféru. Novinkou je také širokoúhlá obrazovka středového panelu velikosti 10,2 centimetrů.

Při vstupu na trh bude možno BMW 5 GT objednat s jedním ze tří motorů, jejichž podrobné parametry jsou uvedeny v přehledu pod článkem. Ve všech případech jim asistuje osmistupňová automatická převodovka z BMW 760i.

A jak už je u BMW zvykem, při sestavování výbavy auta lze vybírat z rozsáhlé palety doplňkových prvků. Objednat lze například balíček služeb z programu BMW ConnectedDrive, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistent dálkových světel, systém monitorující mrtvý úhel vnějších zpětných zrcátek, zařízení upozorňující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, čtečku značek rychlostních omezení, noční vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním potenciálně nebezpečných osob, kameru monitorující prostor vpředu vedle vozu, couvací kameru či parkovací asistent. K dispozici je také čtyřzónová klimatizace (standard pro BMW 550i Gran Turismo), ale rovněž komunikační a navigační systém s integrovaným pevným displejem s kapacitou 80 GB, digitálním tunerem, USB portem, DVD přehrávačem a vícekanálovým zesilovačem. Opomenout nelze ani Head-Up displej či elektricky výsuvné tažné zařízení.

Technická data

Rozměry

Délka: 4998 mm
Šířka: 1901 mm
Výška: 1559 mm
Rozvor: 3070 mm
Rozchod vpředu: 1611 mm
Rozchod vzadu: 1636 mm
Palivová nádrž: 70 litrů
Užitečná hmotnost: 630 kg
Zavazadlový prostor: 440/ 590/ 1700 l

Podvozek a odpružení

Přední náprava: Dvojitá příčná ramena, hliníková; vinuté pružiny
Zadní náprava: Víceprvková zadní náprava Integral-V, hliníková, vzduchové odpružení, na přání řízení zadních kol (Integral Active Steering)

Stabilizační systémy

Standard: DSC včetně ABS, CBC, brzdový asistent (DBC), ASC, EBD,stabilizace přívěsu, Drive Dynamic Control (DDC).
Na přání: Adaptive Drive = adaptivní tlumiče s aktivními stabilizátory (Dynamic Drive)

Asistenční systémy

Na přání: hlídání jízdy v jízdním pruhu, monitoring mrtvého úhlu zpětných zrcátek, ukazatel rychlostních omezení, Head-Up displej, Night Vision s rozpoznáváním osob, tísňové volání, přístupn na internet (BMW ConnectedDrive/BMW Assist) - jen ve vybraných zemích; aktivní tempomat (ACC) s funkcí Stop & Go

BMW 535i

řadový, dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec
Zvihový objem: 2979 cm3
Výkon kW/k: 225/306 v 5800 1/min
Točivý moment: 400 N.m při 1200-5000 1/min
Zrychlení 0-100 km/h: 6,3 sekund
Spotřeba město/venkovní/kombinovaná: 12,3/6,9/8,9 l
Pneumatiky: 245/50 R18 runflat Disky: 8J x 18 hliníková

BMW 550i

vidlicový, dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec
Zvihový objem: 4395 cm3
Výkon kW/k: 300/407 v 5500 1/min
Točivý moment: 600 N.m při 1750- 4500 1/min
Zrychlení 0-100 km/h: 5,5 sekund
Spotřeba město/venkovní/kombinovaná: 16,2/8,3/11,2 l
Pneumatiky: Vpředu: 245/45 R19, Vzadu: 275/40 R19 runflat
Disky: Přední: 8,5J x 19 hliníková, Zadní: 9,5J x 19 hliníková

BMW 530d

řadový, dvakrát přeplňovaný vznětový šestiválec
Zvihový objem: 2993 cm3
Výkon kW/k: 225/306 v 4000 1/min
Točivý moment: 540 N.m v 1750- 3000 1/min
Zrychlení 0-100 km/h: 6,9 sekund
Spotřeba město/venkovní/kombinovaná: 8,1/5,6/6,5 l
Pneumatiky: 245/50 R18 runflat
Disky: 8J x 18 hliníková


BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 1 - bmw_5_gt_2009_04BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 2 - bmw_5_gt_2009_02BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 3 - bmw_5_gt_2009_06BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 4 - bmw_5_gt_2009_03BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 5 - bmw_5_gt_2009_01

BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 6 - bmw_5gt_2009_03BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 7 - bmw_5gt_2009_02BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 8 - bmw_5gt_2009_01BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 9 - bmw_5gt_2009_05BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 10 - bmw_5gt_2009_06BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 11 - bmw_5gt_2009_04

BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 12 - bmw_5_gt_2009_12BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 13 - bmw_5_gt_2009_07BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 14 - bmw_5_gt_2009_08BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 15 - bmw_5_gt_2009_13BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 16 - bmw_5_gt_2009_09BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 17 - bmw_5_gt_2009_10BMW 5 Gran Turismo: GT z Mnichova oficiálně - 18 - bmw_5_gt_2009_11

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.